روش آسان گذاشتن فرم نظر سنجی در سایت (آموزش تصویری)

روش آسان گذاشتن فرم نظر سنجی در سایت (آموزش تصویری)

نحوه گذاشتن فرم نظر سنجی در سایت

چگونه می توان فرم نظرسنجی را در سایت قرار داد؟ یکی از جنبه های مهم داشتن وب سایت ، ایجاد فرم نظرسنجی است. بنابراین به‌عنوان یک طراح وب یا مدیر وب‌سایت، به خوبی می‌دانید که چگونه از این فرم برای پرسیدن سؤالات و جمع‌آوری نظرات کاربران هنگام بازدید از یک وب‌سایت استفاده کنید. در ادامه مقاله شما را با روش های قرار دادن نظرسنجی در سایت آشنا می کنیم.

آموزش گذاشتن فرم نظر سنجی در سایت

قبل از آموزش فرم نظرسنجی در سایت، خوب است از اهمیت و نقش آنها در توسعه کسب و کار مطلع شوید. فرم های نظرسنجی آنلاین ابزار مهمی برای جمع آوری اطلاعات درباره کسب و کار شما از مخاطبان شما هستند. این فرم ها منعکس کننده رضایت و یا نارضایتی مشتری از شما هستند. نظرسنجی ها راهی را برای بازدیدکنندگان فراهم می کند تا نظرات صادقانه خود را به صورت ایمن و ناشناس نشان دهند و در بهبود فروش و کسب و کار شما بسیار موثر هستند.

ایجاد فرم نظر سنجی برای سایت

ایجاد یک فرم نظر سنجی به شیوه های متفاوتی نظیر کد نویسی، ورد پرس، گوگل فرم و ابزار مشابه آن امکان پذیر است، که در ادامه شما را با این روش ها آشنا و سپس به راه های گذاشتن نظر سنجی در سایت اشاره می کنیم.

روش اول : ایجاد فرم نظر سنجی با وردپرس

در این مقاله یکی از سریعترین روش ها برای ایجاد فرم نظر سنجی در وردپرس آموزش داده می شود. در ادامه می توانید مراحل ساخت این فرم را مشاهده کنید.

مرحله اول: ابتدا وارد سایت وردپرستان می شوید و در منوی نواری سمت چپ در پنل مدیریت وردپرس، روی پلاگین ها کلیک می کنید.

مرحله دوم: در صفحه بعدی روی دکمه آبی رنگ “Add New” کلیک کنید تا به صفحه نصب صحیح پلاگین بروید.

مراحل آموزش نصب فرم نظرسنجی در وبسایتمرحله سوم: “WPForms” را در کادر برجسته شده در زیر تایپ کنید.

مراحل نصب یک فرم نظرسنجی در وبسایت

مرحله چهارم: در اولین کادر افزونه “WPForms” که یکی از بهترین افزونه ها در ایجاد فرم است را انتخاب و سپس نصب می کنیم.

روش آسان گذاشتن فرم نظر سنجی در سایت (آموزش تصویری) مرحله پنجم: بعد از نصب به صفحه معرفی WPForms منتقل می شوید. در این مرحله بر روی دکمه “Create Your First Form” کلیک می کنیم.

چطوری فرم نظر سنجی داخل سایتم بذارم

مرحله ششم: در این مرحله یک عنوان مانند “Hello” برای فرم ایجاد شده انتخاب و سپس روی دکمه “Create a simple contact form” کلیک کنید.

چطوری فرم نظرسنجی داخل سایت قرار دهیم مرحله هفتم: در صفحه ظاهر شده بر روی دکمه “Embed” کلیک کنید تا پنجره ای حاوی کد جاسازی برای شما نمایش داده شود. سپس از کادر WPForms خارج شوید و به قسمت مدیریت نرم افزار وردپرس برگردید.

قراردادن فرم نظر سنجی در سایت

مرحله هشتم : اکنون که به حالت عادی وردپرس برگشتید، در منوی نوار کناری سمت چپ بر روی “Pages” کلیک و فرم را به طور موقت فعال کنید.

چطوری فرم نظر سنجی داخل سایت بذارم مرحله نهم : روی ” “Add new” در بالا سمت چپ کلیک کنید.

مراحل ساخت فرم نظرسنجی

مرحله دهم : در این صفحه بر روی دکمه برجسته “Add Form. ” کلیک کنید.

آموزش ساخت فرم نظرسنجی در سایت

مرحله یازدهم: یک پنجره بازشو مشاهده خواهید کرد که فرم “Say Hello” ما به عنوان اولین انتخاب در لیست کشویی نشان داده شده است. فقط کافی است روی دکمه آبی رنگ “Add Form. ” در پایین سمت راست این پنجره کلیک کنید تا حرکت کند.

آموزش تصویری ساخت فرم نظرسنجی مرحله دوازدهم: اکنون کد ایجاد شده در مرحله هفتم به صورت خودکار در قسمت ویرایش درج می شود. سپس برای انتشار فرم در منوی سمت راست بر روی دکمه “Publish” کلیک کنید.

چطوری داخل سایت فرم نظرسنجی بذاریم

مرحله سیزدهم: پس از اتمام این کار، در بالای صفحه خود کادر “Page published. View page” را مشاهده خواهید کرد برای مشاهده فرم جدید، روی پیوند آن کلیک کنید.

آموزش ساخت فرم نظر سنجی

مرحله چهاردم: فرمی را که ایجاد کرده اید پر کنید و بر روی submit کلیک تا به ایمیل مشخص شده ارسال شود.

نمونه فرم نظرسنجی ساخته شده روش دوم : ایجاد فرم نظر سنجی در PHP

در این بخش مراحل اساسی ایجاد فرم در PHP برای وب سایت شما شرح داده می شود. این روش یکی از پیچیده ترین روش های ایجاد فرم نظر سنجی است و مراحل این بخش ممکن است سوالات بیشتری نسبت به روش های دیگر برای شما ایجاد کند! اما تقریباً هر سازنده، بازاریاب یا مدیر وب سایت خوب باید آشنایی اساسی با این ابزارها و این روش داشته باشد.
مرحله اول: در گوگل عبارت “php contact form. ” را برای یافتن کد php یک فرم تماس سرچ می کنیم. سایت GitHub را انتخاب می کنیم. جالب است بدانید که معمولاً توسعه دهندگان حرفه ای وب کد خود را در این سایت انتشار می دهند.

ساخت فرم نظرسنجی با php

مرحله دوم: هنگامی که در GitHub هستید، به دنبال دکمه سبز “Clone or download” در سمت راست صفحه باشید. سپس روی“Download ZIP” کلیک کنید.

آموزش ساخت فرم نظرسنجی با php

مرحله سوم: قبل از باز کردن فایل زیپ دانلود شده به قسمت پایین صفحه بروید و فایلی با نام “config. php” را ویرایش کنید. به عبارت دیگر در این کد آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

آموزش ساخت فرم نظرسنجی با php

مرحله چهارم: در این مرحله فایل دانلود شده را بردارید و آن را به داخل برنامه FTP خود بکشید تا در وب سایت شما بارگذاری شود.

آموزش ساخت فرم نظرسنجی با php مرحله سوم مرحله پنجم: در این مرحله مشاهده می کنیم که فرم تماس در سایت بارگذاری شده، فایل “config. php” را برای ویرایش باز می کنیم.

آموزش ساخت فرم نظرسنجی با php مرحله چهارم مرحله ششم: در این مرحله قسمتی که با رنگ زرد هایلایت شده، با وارد کردن آدرس ایمیل های شخصی ویرایش می کنیم.

آموزش ساخت فرم نظرسنجی با php

مرحله هفتم : بعد از ویرایش فرم تماس آماده اجرا می باشد. شما می توانید بطور مستقیم با وارد کردن آدرس : http://plu.: http://plu. sx/_contact-form/index. php ، فرم تماس را مشاهده کنید.

آموزش ساخت فرم نظرسنجی با php

مرحله هشتم : هنگامی که فرم را به درستی پر کردید، پس از زدن ارسال، به صفحه آخر می رسید و پیام “ایمیل با موفقیت ارسال شد” را نشان می دهد.

آموزش گذاشتن فرم نظر سنجی در وبسایت

نحوه گذاشتن فرم نظر سنجی در سایت

بعد از آشنایی با نحوه ایجاد فرم، زمان آن فرا رسیده که بدانیم ؛ چگونه فرم نظرسنجی را در سایت قرار دهیم؟
در پاسخ به این سوال می توان گفت ساخت فرم نظر سنجی با سبک های متفاوتی قابل انجام است:

Inline: نظر سنجی به صورت ایستا
PUP-UP : نظر سنجی به صورت پنجره های باز شو
Button: نظر سنجی به صورت انتخاب دکمه

مرحله اول : در این مرحله سوالات خود را ایجاد کنید و متغیرهای جدید را به کد تعبیه شده منتقل کنید. در غیر این صورت از سوالات پیش فرض برای نظر سنجی استفاده می شود.
مرحله دوم: برای جاسازی نظر سنجی خود به تب Send بروید و جاسازی را انتخاب کنید و سپس سبک مورد نظر را مطابق کادر زیر مشخص و برای ایجاد متغیر جدید گزینه ی New variables راانتخاب می کنید. با توجه به گزینه های انتخابی ما کد جاسازی ایجاد می شود که آن را کپی و در صفحه وب جایگذاری می کنیم. در نهایت کد منبع صفحه وب را برای اجرای فرم نظر سنجی به روز رسانی می کنیم.

قراردادن فرم نظر سنجی در سایت مرحله سوم: ایجاد روشی که عملکرد renderSurvey را فراخوانی و نظر سنجی را در صفحه وب انجام دهد. در این مرحله باید یک محفظه div والد با ID surveyDiv و حداقل عرض و ارتفاع 350 پیکسل و 480 پیکسل تعریف کنیم. این ظرف div بررسی را به صورت ایستا در یک منطقه مشخص شده در صفحه وب نمایش می دهد.

تاثیر فرم ها بر سئو سایت

همانطور که به خوبی از بحث نرخ پرش مطلع هستید، می دانید که همه سئوکاران در تلاش برای کاهش این نرخ هستند. یکی از روش هایی که در آموزش سئو در جاهای مختلف ارائه و به آن اشاره کرده ایم موضوع فرم ها است.

شما می توانید با قرار دادن فرم در وبسایت خود به راحتی میزان نرخ قابل توجهی از بانس ریت سایت خود را کاهش دهید و از این طریق میزان ماندگاری کاربر را نیز در وبسایت خود افزاش دهید.

نتیجه گیری

همانطور که می بینید فرم نظرسنجی در دنیای کسب و کار بسیار مهم است و استفاده از بازخورد گام بزرگی در جهت رضایت مشتری است. راه های زیادی برای ایجاد و ادغام فرم نظرسنجی در سایت وجود دارد.

همچنین بسیار واضح بود که برای یک توسعه دهنده وب بی تجربه ایجاد فرم با روش های کد نویسی ممکن است کمی پیچیده باشد. پس بهتر است بر روی روش های جذاب دیگری مانند وردپرس یا گوگل فرم برای ایجاد فرم متمرکز شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *