نحوه تشخیص محتوای کپی توسط گوگل

نحوه تشخیص محتوای کپی توسط گوگل

نحوه تشخیص محتوای کپی توسط گوگل

 

هر سایتی بسته به مکانیزمی که دارد در فضای وب برای رسیدن به هدف خاصی ایجاد می شود که معمولاً توجه مخاطب را به خود جلب می کند و به نیازهای مخاطب پاسخ می دهد.

نحوه تشخیص محتوای کپی توسط گوگل

برای بسیاری از مشاغل، دستیابی به مخاطبین بیشتر منجر به برندسازی بهتر و فروش یا شناخت بیشتر می شود. پس واضح است که باید نسبت به محتوای سایت حساسیت بیشتری داشته باشید. محتوای ارزشمند سایت باید بر اساس سئو نوشته شود تا بتواند رتبه سایت را افزایش دهد و اطلاعات خوبی از گوگل بگیرد. محتوای کپی هیچ ارزشی برای سایت نخواهد داشت و تنها بر اعتبار سایت در موتور جستجوی گوگل تاثیر می گذارد. تشخیص متن کپی در گوگل بسیار مهم است.

هم اکنون می توانید برای یونیک کردن محتوای خود از ابزار بازنویسی محتوای شرکت وب مب استفاده کنید.

محتوای کپی و بی کیفیت چیست؟

ارسال مطالب بی کیفیت می تواند باعث افت رتبه سایت، سایت یا وبلاگ شود و در صورت تکرار این مطالب، سایت جریمه و اسپم می شود. به همین دلیل شناخت ویژگی های محتوای بی کیفیت ضروری است و با دانستن معیارهای گوگل برای محتوای با کیفیت می توان رتبه صفحه را بهبود بخشید.

معیارهای گوگل برای شناسایی محتوای با کیفیت یک راز است و گوگل هرگز این معیارها را فاش نمی کند. اما با توجه به تجربه کارشناسان سئو، پارامترهای محتوای با کیفیت در نظر گرفته شد که با توجه به این پارامترها می توان رتبه صفحه را بهبود بخشید و صفحه را در ردیف اول گوگل قرار داد.

اهمیت تشخیص محتوای کپی چیست ؟

طبق قوانین گوگل، مطالب از سایت دیگری کپی می شود و اصل تمایز مقاله ها در نظر گرفته نمی شود، قاعدتا هیچ بهبودی برای سایت ایجاد نمی شود. تولید محتوا برای وب سایت ها معمولا توسط فریلنسرها و مدیران سایت انجام می شود.
درک اینکه چگونه می توان تشخیص داد که یک مقاله در گوگل کپی شده است بسیار مهم است. زیرا می توان با نشان دادن متن کپی شده در ابتدا، اصلاحاتی را در صفحه انجام داد و از کاهش اعتبار در گوگل جلوگیری کرد.
در نظر داشته باشید که برای گوگل فرقی نمی کند که از سایت ساز برای پیاده سازی سایت خود استفاده کنید یا پلتفرم دیگری را برای این اقدام انتخاب کنید، آنچه برای گوگل اهمیت دارد کیفیت محتوا و رعایت اصول سئوی سایت است. بنابراین آشنایی با قوانین سئو نیز موضوع مهمی در این زمینه است.

6 مورد از ویژگی های محتوای بی کیفیت :

 

1 . محتوای رباتی :

به محتوایی رباتی می گویند که هیچ شخصی در ایجاد، نوشتن یا ارسال وب سایت دخالت ندارد و این فقط توسط برنامه انجام می شود. خودکارسازی محتوا از نظر موتور جستجوی گوگل هرزنامه محسوب می شود و سایت هایی که از این نوع محتوا استفاده می کنند ممکن است با جریمه های سنگینی از سوی موتور جستجو مواجه شوند.

 

2 . محتوا کپی گونه

از نظر گوگل، هر محتوایی که نسخه ای کاملا مشابه یا نسبتا مشابه در قسمت دیگری از اینترنت داشته باشد، محتوای تکراری محسوب می شود.
چنین محتوایی ممکن است از سایت های دیگر یا حتی از سایت خودتان کپی شده باشد.

در واقع، گوگل اهمیتی نمی دهد که محتوای شما از کدام منبع کپی شده است. به هر حال این بی ارزش است و سایت شما را واجد شرایط نمی کند. بنابراین بهترین کار این است که محتوای کپی را تشخیص دهید و از چنین محتوایی در سایت خود استفاده نکنید.
مخاطبان یا کاربران اینترنتی از خواندن مطالب تکراری بیزارند و هنگام جستجوی عبارتی در موتور جستجوی گوگل از خواندن مطالب مختلف از وب سایت های مختلف لذت می برند.

3 . محتواهای بدون تصویر :

تصاویر عناصر مهمی در صفحات وب و متن وب سایت هستند. متن بدون تصویر خسته کننده و بی روح است. همچنین تصاویر می توانند در انتقال اطلاعات به خواننده کمک زیادی کنند. گاهی برخی از مطالب باکیفیت به دلیل عدم استفاده از تصاویر توسط کاربران به عنوان محتوای بی کیفیت شناخته می شود.

4 . وجود مشکلات نوشتاری متعدد :

یکی دیگر از ویژگی هایی که باعث بی کیفیتی مطالب می شود، مشکل املایی است! کاربران باید بتوانند مطالب شما را با دقت بخوانند، نه اینکه با مشکل املایی و دستور زبان مواجه شوند.
توصیه می کنیم قبل از انتشار موارد املایی و دستوری را تصحیح کنید تا در صورت تصمیم کاربران به خواندن آن کند نشوند.

5 . فقدان خلاقیت و نوشتن تکراری :

در علم امروزی نظریه ذاتی بودن خلاقیت قدیمی شده است و اکنون بسیاری از محققان به دنبال راه حلی برای مقابله با موانع خلاقیت هستند. مفاهیم و خلاقیت را می توان با یک سری تمرینات تقویت کرد. زندگی عادی و روزمره افراد، عناصر نوآوری را در ذهن آنها فعال می کند و باعث می شود از انرژی ذهنی خود استفاده نکنند. استفاده نکردن از این انرژی باعث کم شدن و کم شدن آن می شود و درست مانند کار عضلات اگر از خلاقیت خود استفاده نکنید ضعیف می شود.
از آنجایی که افزایش طبقه بندی سایت به خصوص برای سایت های تجاری بسیار حائز اهمیت است و از طرفی ایجاد محتوای مکرر خواه ناخواسته باعث بروز عوارضی مانند پنالتی شدن توسط گوگل با علامت سیاه، ایجاد استاندارد و عدم تکرار می شود. . محتوا بسیار مهم است.

6 . قدیمی بودن محتوا و عدم به روز رسانی آن :

آیا محتوای قدیمی شما باعث کاهش “اعتبار” کل وب سایت شما می شود؟ در این مورد، شما باید یک تصمیم مهم بگیرید: آیا می خواهید محتوای قدیمی خود را ویرایش کنید یا آن را حذف کنید؟ تصمیم گیری صحیح در این فرآیند باعث افزایش ترافیک، جستجوهای ارگانیک (بر اساس رتبه بندی، بخش های مشخص شده و غیره)، لینک ها، نرخ تبدیل و تعامل می شود. این مقاله یک فرآیند تکراری برای بررسی و ارزیابی محتوای قدیمی شما ارائه می دهد.

نحوه تشخیص محتوای کپی توسط گوگل

روش های تشخیص محتوای بی کیفیت :

شناسایی و رفع نواقص محتوای ضعیف یکی از ضروری ترین اقدامات برای ارتباط بهتر با گوگل است. موتورهای جستجو به طور مداوم در وب می خزند تا محتوای جدید را بیابند و ایندکس کنند تا کاربران خود را راضی نگه دارند.
صاحبان وب سایت ها همیشه سعی می کنند با ارسال محتوای جدید از رقبای خود پیشی بگیرند. اما باید بدانید که تولید محتوای با کیفیت کار دشواری است. صفحات و محتوای بی کیفیت نه تنها کمکی به شما نمی کند، بلکه رتبه سایت شما را نیز پایین می آورد. بنابراین باید دست به کار شوید و محتوای ضعیف را شناسایی کنید.
  • نرخ پرش بالا :

نرخ خروج از سایت، نرخ پرش، نرخ خروج یا نرخ پرش اصطلاحاتی هستند که برای نرخ پرش اعمال می شوند. زمانی استفاده می شود که کاربر (بازدید کننده) وارد صفحه ای از وب سایت شما شود و پس از نمایش صفحه اول بدون وارد شدن به صفحه دیگری از آن خارج شود. اگر فرض کنید روزانه 100 بازدیدکننده دارید و 70 نفر از آنها پس از مشاهده یک صفحه سایت شما را ترک می کنند، نرخ پرش شما 70 درصد خواهد بود.
  • زمان کم کاربران در سایت :

ماندن طولانی مدت کاربران در صفحات می تواند به دلیل دلبستگی و عادت آنها به وب سایت شما باشد. در همین حال، کاربران جدید مجبور نیستند چنین ارتباطی با شما برقرار کنند.
کاربران همچنین گاهی اوقات زمانی را در وب سایت شما می گذرانند زیرا برخی از مطالب را می خوانند و زمان خود را در صفحه افزایش می دهند. با این حال، پس از مدتی آنها به صفحه نتایج باز می گردند و روی پیوند دیگری کلیک می کنند زیرا نمی توانند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند.
  • ترافیک بالا و نرخ تبدیل پایین :

نرخ تبدیل یکی از معیارهای سئو است که برای سنجش میزان موفقیت یک وب سایت تبلیغاتی استفاده می شود. این معیار به صورت درصد بیان می شود و تعداد افرادی که تماس می گیرند یا خرید می کنند در بین بازدیدکنندگان وب سایت را نشان می دهد.
به عبارت دیگر، نرخ تبدیل نشان می دهد که وب سایت شما چقدر در جذب مشتری موفق است. پاسخ به این سوال که نرخ تبدیل چقدر است با ذکر مثال واضح تر می شود. تصور کنید یک فروشگاه آنلاین دارید و هر ماه 2 هزار نفر از فروشگاه شما بازدید می کنند. اگر از بین آنها  100 نفر از فروشگاه شما خرید کنند، نرخ تبدیل فروشگاه شما 5 درصد است.

 

  • ترافیک بالا بدون ایجاد سرنخ فروش :

سرنخ یا Lead یکی از اصطلاحات مهم و اساسی در بازاریابی، تبلیغات و مدیریت ارتباط با مشتری است. شما می توانید “لید” را به عنوان یک دارایی، شخص یا سازمانی در نظر بگیرید که به محصول شما علاقه نشان داده است. بنابراین، وقتی کسی برای اولین بار از شما درباره محصولتان می پرسد، ممکن است بخواهد از شما خرید کند و مشتری شود. بنابراین او رهبر است.

ابزارهای تشخیص کپی بودن متن :

اگر به دلایلی از نتیجه تشخیص متن کپی گوگل راضی نیستید، می توانید با مراجعه به ابزارهای تخصصی در این زمینه، نتایج دقیق و تخصصی تری را از تحلیل و ارزیابی محتوای کپی یا منحصر به فرد مشاهده کنید. در زیر به بررسی این ابزارها خواهیم پرداخت:

1- صفحات سایت های مشابه را بررسی کنید 

اگر در مورد کپی متن یک وب سایت یا صفحه شک دارید و می خواهید کپی دو صفحه را با هم بررسی کنید. برای ارزیابی درصد تکراری و محتوای مشابه، باید آدرس هر دو صفحه را در یک جستجوگر صفحه مشابه وارد کنید.

2- سایت های Duplitsker

وب سایت Duplichecker یکی از قدرتمندترین وب سایت ها برای بررسی محتوای تکراری است. در واقع این سایت به کاربران اجازه می دهد 1000 کلمه مطالب را رتبه بندی کنند. تشخیص متن تکراری گوگل بسیار ضعیف تر از DupliChecker است.

3- وب سایت EduBirdie

یکی از سایت هایی که می توانید محتوای تکراری پیدا کنید EduBirdie است. این سایت به راحتی نشان می دهد که چه مقدار متن در سایت های دیگر در قالب جملات مشابه یا جملات کپی شده وارد کرده اید. به شدت توصیه می شود محتوای تولید شده توسط فریلنسرها و ابزارهایی از این دست را بررسی کنید.

4- سایت Copyscape

ایجاد محتوای منحصر به فرد برای هر وب سایتی بسیار مهم است. سایت کپی اسکیپ یکی از بهترین و جذاب ترین سایت هایی است که به شما امکان می دهد متن مورد نظر خود را از نظر منحصر به فرد بودن و عدم تکرار آن با محتوای سایت های دیگر ارزیابی کنید.

 

5- سایت siteliner

SiteLiner ابزار قدرتمندی است که می تواند تا 25 صفحه وب را در هر بررسی بر اساس تشخیص متن تکراری گوگل شناسایی کند. در SiteLiner می توانید به راحتی میزان محتوای تکراری، محتوای منحصر به فرد و محتوای معمولی وب سایت خود را مشاهده کنید و صفحات دارای متن تکراری را بررسی کنید.

6- سایت Plagiarism Checker

یکی از قدرتمندترین و کاربردی ترین ابزار برای بررسی محتوای سرقت ادبی توسط وب سایت Plagiarism Checker ارائه شده است. با استفاده از این وب سایت می توانید به مقالاتی که دوست دارید امتیاز دهید و بررسی کنید که آیا مشابه محتوای وب سایت های دیگر است یا خیر.

 

نحوه تشخیص محتوای کپی توسط گوگل

چگونگی تشخیص محتوای بی کیفیت توسط گوگل :

 

  • محتوای منحصر به فرد نباشد :

دستیابی به مطالبی کاربردی و در عین حال منحصر به فرد جزء انتظار اصلی استفاده کنندگان از دنیای اینترنت است.

به این صورت که فرد جستجو کننده انتظار دارد تا با باز نمودن چند وبسایت با موضوعی مشابه به اطلاعات مختلف از جنبه های گوناگون آن مطلب پی ببرد، تا به این طریق در کنار صرف زمان کمتر یک جستجوی به صرفه و کاربردی را تجربه نماید.

علاوه بر آنچه گفته شد، در صورت کپی بودن متن و محتوای هر سایت جستجوگر گوگل آن سایت را شناسایی نموده و در نتیجه آن وبسایت اسپم شده و یا حتی از نتایج جستجوی گوگل حذف می شود.

  • حجم زیاد پیوندها :

گاهی سایت ها محتوای بی کیفیت تولید می کنند، اما برای اینکه رتبه خوبی در گوگل کسب کنند، تعداد زیادی لینک به صفحه محتوای خود می دهند.

در چنین شرایطی گوگل مشکوک می شود که محتوای آن صفحه ارزش چندانی ندارد و آن سایت با کمک روش های سئو کلاه سیاه و دریافت بک لینک های زیاد، تلاش برای رسیدن به صفحه اول گوگل.

حتی گاهی اوقات کاربران برای محتوای باکیفیت خود بک لینک های زیادی خریداری می کنند که در این صورت گوگل همچنان آنها را جریمه می کند.

بنابراین تعداد زیادی لینک را در مدت زمان کوتاهی برای سایت و صفحات آن کاملاً از ذهن خود خارج کنید.

  • کیفیت پیوندهای دریافتی :

تا به حال از خودتان سوال کرده اید که چگونه برای وب سایت لینک با کیفیت تولید کنید؟ پاسخ این است که هیچ راه آسانی برای این کار وجود ندارد

در اینجا نکاتی ذکر خواهد شد که به وسیله آن ها متوجه شوید چگونه کیفیت لینک های ورودی به وب سایت را ارزیابی کنید. ممکن است از قبل بدانید که پروفایل لینک چیست و برخی از شما هم از ابزار های بررسی کننده بک لینک استفاده کرده باشید، اما در ادامه به تشریح نکاتی در رابطه با اینکه چطور یک لینک را ارزیابی کنیم خواهیم پرداخت.

این نکات موارد زیر می باشند:

1-شناسایی همه دامنه هایی که به وب سایت لینک داده اند

2- بررسی اعتبار دامنه وب سایت هایی که لینک داده اند

3- مطمئن شوید که انکر تکست anchor text ها بهینه شده باشند.

4- طبیعی بودن وضعیت بک لینک های صفحه ای که می خواهید از آن لینک دریافت کنید را بررسی کنید

5- وضعیت dofollow یا NoFollow بودن لینک ها را بررسی کنید

  • بازخورد کاربر را بررسی کنید :

اگر صفحه سایت شما بی کیفیت باشد، کاربران رفتار خوبی نخواهند داشت. مثلا ممکن است سایت شما را ببندند و وارد سایت رقبای شما شوند. در چنین شرایطی، گوگل مشکوک است که احتمالاً محتوای بی کیفیت در صفحه شما وجود دارد یا حداقل مشکلی وجود دارد که کاربر سایت را ترک کرده است. رفتار کاربران می تواند منجر به تشخیص محتوای بی کیفیت شود و ادامه این روند شما را از نتایج جستجوی گوگل حذف می کند.

  • سئوی فنی محتوا :

گاهی اوقات سئو فنی بهینه نیست و زمان زیادی طول می کشد تا آن صفحه بارگذاری شود. در چنین شرایطی آن صفحه از نظر گوگل بهینه و استاندارد نیست و نمی توانید به رتبه های خوبی برسد. بنابراین سئوی فنی سایت خود مانند سرعت بارگذاری، بهینه سازی تصویر و ویدئو، تایپوگرافی مناسب و … را رعایت کنید.

  • سئوی محتوا :

یکی از مهمترین مراحل سئوی داخلی، تولید و انتشار محتوای سئو شده و بهینه در سایت است. محتوای سئو شده دقیقا همان چیزیست که باعث می شود سایت ما ترافیک بالایی را بتواند از گوگل دریافت کند. ما با محتوایی که تولید می کنیم علاوه بر اینکه رضایت مخاطبان مان را جلب می کنیم باید کاری کنیم که در گوگل هم رتبه خوبی بگیرد. دقیقا این تعریف ساده ای از سئوی محتواست.

  • سیگنال های دریافت شده از شبکه های اجتماعی :

در واقع، گوگل سیگنال های دریافتی سایت شما از شبکه های اجتماعی را بررسی می کند. اگر سیگنال دریافت کنید منجر به رشد رتبه سایت شما در گوگل می شود. بنابراین پیشنهاد می کنیم محتوای شما توسط گوگل بی کیفیت تلقی نشود و در شبکه های اجتماعی فعال باشید تا بتوانید بهترین نتایج را در موتور جستجوی گوگل بگیرید.

گوگل رفتار کاربران سایت شما را برای رتبه بندی بررسی می کند!

موتورهای جستجو هر چقدر هم پیشرفته باشند، باز هم ربات هستند و نمی توانند جایگزین انسان شوند. برای کاهش درصد خطا، گوگل رفتار کاربران در صفحات وب سایت شما را بررسی می کند.

اگر رفتار کاربر مناسب باشد به این معنی است که صفحه مورد نظر تجربه کاربری و محتوای مناسبی دارد. سپس همان صفحه رتبه بندی گوگل را در اختیار کاربران قرار می دهد. بنابراین، یکی از مشکلاتی که می تواند باعث شود گوگل محتوای بی کیفیت را شناسایی کند، رفتار کاربر است. اگر کاربران رفتار خوبی داشته باشند به این معنی است که محتوا برای کاربران مرتبط است.

چگونه محتوای بی کیفیت را بهینه کنیم؟

اکنون که محتوای بی کیفیت سایت خود را شناسایی کرده اید بهترین راه برای بهینه سازی محتوای بی کیفیت سایت شما حذف آنها می باشد.

حذف محتوا:

قبل از حذف هر محتوایی از وب سایت خود، ابتدا ببینید محتوا چه نقشی در کلیت وب سایت و در آوردن ترافیک به سایت دارد. در Google Analytics (ابزار رایگان گوگل برای بررسی ترافیک وب سایت)، می توانید میزان ترافیکی که یک صفحه فرود دریافت می کند در دسته بندی جستجوی ارگانیک یا ترافیک طبیعی مشاهده کنید. با این اطلاعات می توانید تصمیم بگیرید که آیا محتوا را در وب سایت نگه دارید یا آن را به وب سایت دیگری هدایت کنید.
اگر محتوا قدیمی است، ممکن است بخواهید آن را نگه دارید و جزئیات را به روز کنید.

نحوه تشخیص محتوای کپی توسط گوگل

سخن پایانی

تعداد زیاد سایت هایی که برای شناسایی و ارزیابی محتوا وجود دارند، نیاز به دانستن اصول تولید محتوای مبتنی بر سئو را نشان می دهد.

دانستن روش های تولید محتوای وب سایت به شما کمک می کند تا متن های منحصر به فرد و حرفه ای تولید کنید و از شناسایی متن های تکراری در گوگل و سایر سایت ها جلوگیری کنید.
مطالعه بیشتر و بازنویسی و خلاصه کردن موضوعاتی که قصد دارید در وب سایت خود منتشر کنید به شما این امکان را می دهد که مقاله ای با کیفیت بالا و منحصر به فرد تولید کنید .

بازنویسی یک مقاله موارد تکراری و موارد مشابه باعث کاهش رتبه سایت شما می شود و تمام تلاش های شما برای بهبود رتبه سئو را تضعیف می کند.

 

هم اکنون می توانید برای یونیک کردن محتوای خود از ابزار بازنویسی محتوای شرکت وب مب استفاده کنید.