طراحی سایت تک صفحه ای

طراحی سایت تک صفحه ای

 

طراحی سایت تک صفحه ای چیست ؟ 

طراحی سایت انواع مختلفی دارد. یکی از انواع طراحی سایت طراحی سایت تک صفحه ای است که تمامی خدمات در یک صفحه ارائه می شود و در واقع سایت شما تنها یک صفحه دارد که کاربر با اسکرول می تواند به قسمت های مختلف وب سایت دسترسی پیدا کند.

طراحی سایت one page  اصطلاحی است که برای این نوع طراحی وب سایت استفاده می شود. در این نوع طراحی سایت می توان از امکانات و ویژگی های محبوبی مانند هوشمندسازی منوها از طریق اسکرول و پیمایش خودکار، ارائه جلوه های ویژه، استفاده از زبان html5 و css3 و … استفاده کرد البته لازم به ذکر است که این نوع وب سایت ها طراحی را می توان با انواع دیگر طراحی وب سایت چند صفحه ای ترکیب کرد. بنابراین شما قادر خواهید بود  علاوه بر ارائه خدمات طراحی سایت در یک صفحه ، آنها را در صفحات جداگانه نیز ارائه دهید.

کاربرد اصلی این نوع طراحی سایت برای انواع طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت شخصی می باشد و برای معرفی برند و خدمات بسیار مناسب است اما برای انواع طراحی سایت مانند طراحی فروشگاه اینترنتی، طراحی سایت خبری، طراحی سایت تخفیف گروهی و … و توصیه نمی شود. بنابراین از این روش برای طراحی سایت فروشگاهی استفاده نکنید.

همانطور که می دانید با پیشرفت تکنولوژی و افزایش رابط کاربری سایت ها، طراحی سایت های شرکتی به سمت طراحی سایت لندینگ پیج پیش رفته است.

طراحی سایت تک صفحه ای دارای ویژگی های مختلفی است که با اسکرول صفحه می توان تمامی اطلاعات قرار داده شده در طراحی سایت تک صفحه ای را مشاهده کرد.

طراحی سایت تک صفحه ای همانطور که مشخص است از نظر تعداد صفحات با سایر سایت ها متفاوت است. این سایت به صورت تک صفحه ای طراحی شده و تمامی اطلاعات لازم شرکت در یک صفحه برای مخاطبان قرار داده شده است. اصول طراحی سایت تک صفحه ای برای سایت های نمایشگاهی به این صورت است که مخاطب می تواند تمام اطلاعات آن شرکت یا فروشگاه را در یک صفحه به دست آورد و نیازی به بررسی صفحات مختلف برای خدمات یک سازمان نیست.

توجه داشته باشید که امروزه طراحی وب سایت تک صفحه ای بسیار محبوب شده است و اکثر کاربران با برخورد با این صفحات از ابتدا تا انتهای صفحه را مطالعه و بررسی می کنند. توجه داشته باشید که طراحی تک صفحه برای سایتی که می خواهید روی سئوی سایت کار کنید انتخاب خوبی نخواهد بود و باید برای این مشکل چاره ای اندیشید.

توجه داشته باشید که طراحی سایت تک صفحه ای برای شرکت ها و سازمان های خدماتی مناسب است و نمی توانید از وب سایت تک صفحه ای برای سایت های پزشکی، بیمارستانی، فروشگاهی و … استفاده کنید.

شما با طراحی سایت، اقدام به بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ میکنید. هدف از این کار افزایش مشتری و درآمد برای حرفه و کسب و کار شما می باشد.

مزایای سایت های تک صفحه ای

  • سایت تک صفحه ای برای افرادی که تجربه زیادی در وب گردی ندارند؛ بسیار راحت و قابل فهم است. این افراد لازم نیست وقت زیادی را صرف پیدا کردن مطلب مورد نظر خود کنند.
  • در سایت های تک صفحه ای خبری از درهمی و شلوغی مطالب نیست و کاربران می توانند خیلی راحت و سریع به بخش های دیگر دسترسی پیدا کنند.
  • یکی از مزیت های سایت تک صفحه ای این است که به راحتی در گوشی موبایل با صفحه های کوچک باز می شود. به خاطر سادگی صفحه، استفاده از آن برای کاربران دستگاه های مختلف بسیار راحت است.
  • مخاطبان دوست دارند خیلی سریع مطلب موردنظر خود را پیدا کنند. سایت های تک صفحه به کاربران کمک می کند که در مدت زمان کوتاهی به مطالب دسترسی پیدا کنند.
  •  با تغییر درخواست‌ها از سمت کلاینت و نیز کمتر شدن کدهای جاوا و برنامه‌نویسی سرعت بارگزاری این سایت‌ها بیشتر می شود.
  • تجربه کاربری آسان‌تری را پیش رو خواهید داشت.
  •  به دلیل رسپانسیو بودن، به راحتی در صفحات موبایل قابل نمایش است که این خود امتیاز مهمی برای سئو به شمار می رود.
  • سایت‌های تک صفحه‌ای، نسبت به وبسایت‌های چند صفحه‌ای نرخ تبدیل بالایی دارند.
  • در وبسایت‌های تک صفحه‌ای با توجه به اسکرول به بالا و پایین صفحه، استفاده از دکمه CTA راحت‌تر است.
  • سایت‌های تک صفحه‌ای به دلیل داستان‌گونه بودن آن‌ها توجه مخاطبین را به خود جلب می کند.
  • اصول تغییر و به‌روز رسانی این سایت‌ها راحت تر است.
  • از آن جایی که  این سایت‌ها بیشتر برای ارائه اطلاعات طراحی شده‌اند، اغلب برای صفحات رزومه، نمونه‌ها و طراحی های مرتبط چون پورتفولیو به کار می‌روند. در نتیجه کاربر یک راست سر اصل مطلب می‌رود.
  • پرهیز از طراحی حواشی در این سبک طراحی‌ها
  • پیمایش آسان تر صفحه و رساندن پیام به مخاطب، انتقال پیام در وب سایت های تک صفحه ای بسیار آسان تر و مؤثرتر از وب سایت های چند صفحه ای است. چون در سایت های تک صفحه ای ناوبری راحت تر است اما در سایت های چند صفحه ای پس از کلیک بر روی لینک مورد نیاز باید منتظر لود شدن صفحه باشید و در این بین ممکن است کاربر به دلیل سرعت پایین سایت را ترک کند. از صفحه .

ویژگی طراحی سایت تک صفحه ای چیست ؟

یکی از ویژگی های طراحی وب سایت تک صفحه ای که می توان به آن اشاره کرد نرخ بالای تبدیل کاربران به مشتریان عادی است که نسبت به وب سایت های چند صفحه ای معمولی بسیار بیشتر است. همچنین سایت های تک صفحه ای به دلیل نداشتن تعداد صفحات بالا از قیمت طراحی پایینی برخوردار هستند بنابراین با پرداخت کمترین هزینه برای طراحی سایت تک صفحه ای می توانید بیشترین بازخورد ممکن را دریافت کنید.

از دیگر ویژگی هایی که برای طراحی این سایت ها می توان به آن اشاره کرد پویایی این صفحات و پویایی آنهاست. هیچ محدودیتی در طراحی سایت تک صفحه ای وجود ندارد و شما آزاد خواهید بود که وب سایت خود را به دلخواه طراحی کنید.

 

طراحی سایت تک صفحه ای ایران | سایت تک صفحه ای |سایت تک صفحه ای چیست

 

Cms طراحی سایت تک صفحه ای

همانطور که مشخص است برای طراحی سایت تک صفحه ای نیازی به استفاده از CMS نیست و می توانید سایت تک صفحه ای خود را به صورت html آپلود کنید. اما اگر به دنبال CMS هستید تا بستری برای آپلود قالب تک صفحه ای خود داشته باشید، پیشنهاد می کنیم از سیستم وردپرس یا جوملا استفاده کنید.

اگر از سیستم وردپرس استفاده می کنید، می توانید با ایجاد یک ویژگی چند فروشگاهی، قسمت وبلاگ را از قسمت طراحی سایت تک صفحه ای خود جدا کرده و سایت را راه اندازی کنید. در این مقاله راهنمای کاملی در رابطه با طراحی سایت تک صفحه ای در اختیار شما قرار داده ایم که امیدواریم این مقاله در انتخاب یا عدم انتخاب وب سایت تک صفحه ای کمک زیادی به شما کرده باشد.

تفاوت طراحی سایت تک صفحه ای با چند صفحه ای

سایت تک صفحه ای بیشتر با هدف نگه داشتن کاربر در یک صفحه و ارائه تجربه کاربری ساده تری ارائه می شود و این مدل سایت با قرار دادن تمامی مطالب در یک محیط ایجاد می شود. با توجه به اینکه در وب سایت های چند صفحه ای نیاز به پیاده سازی تکنولوژی و محتوای متفاوتی داریم در نتیجه این مراحل روی سرعت سایت تاثیر منفی می گذارد.

طبیعی است که یک وب سایت چند صفحه ای برای وب سایت های فروشگاهی ضروری است و ممکن است کاربر از چنین وب سایتی رضایت کامل داشته باشد.

  • از نظر محتوا، مطالب سایت‌های چند صفحه‌ای از سایت‌های تک صفحه ای بیشتر است.
  • ui  وبسایت‌های چند صفحه‌ای، دارای سطوح و اشکال متفاوتی نسبت به وبسایت تک صفحه ای هستند.
  • بخش‌بندی اطللاعات در سایت‌های چند صفحه‌ای، نسبت به سایت‌های تک صفحه‌ای کامل‌تر و به صورت مجزا هستند.
  • وبسایت‌های چند صفحه ای نسبت به تک صفحه‌ای، از اهمیت بیشتری برخوردارند. اما از آن طرف وبسایت تک صفحه ای تجربه کاربری راحتی دارند.
  • سازماندهی بهتر محتوا ، در سایت های تک صفحه ای می توانید مطالب و نوشته های خود را به گونه ای سازماندهی کنید که به ترتیب و با پیمایش صفحه قرار گیرند تا ترتیب ارائه اطلاعات از بین نرود. اما در وب سایت های چند صفحه ای ممکن است ترتیب ارائه اطلاعات از بین برود و کاربر در سایت دچار سردرگمی شود.

 

هزینه طراحی سایت تک صفحه ای | طراحی سایت تک صفحه ای انلاین

سئوی طراحی سایت تک صفحه ای چگونه است ؟

پیاده سازی سئو در یک سایت تک صفحه ای در مقایسه با یک سایت چند صفحه ای کمی چالش برانگیز و زمان بر است. از آنجایی که اینگونه وب سایت ها فقط یک صفحه دارند و حجم محتوای آنها نیز کم است، باید سرعت بارگذاری بالایی داشته باشند.

بنابراین بهینه سازی و سرعت بالای سایت تک صفحه ای مهمترین عامل سئو در آن است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. از طرفی به دلیل محتوای کم سایت تک صفحه ای در انتخاب کلمات کلیدی محدودیت دارید و با استفاده از کلمات کلیدی نمی توانید به سرعت در گوگل رتبه کسب کنید.

اما برای سئو محتوای سایت تک صفحه ای خود باید چندین کلمه کلیدی با حجم جستجوی بالا پیدا کنید و به هر کلمه یک بخش و یک شناسه اختصاص دهید. به عنوان مثال، برای کلمه کلیدی “سئو سایت” باید شناسه آن را به عنوان “SEO-Site” ایجاد کنید تا بتواند به عنوان یک لینک منحصر به فرد به سایت شما عمل کند.

به روز رسانی مداوم محتویات سایت یکی دیگر از نکات مهم سئوی سایت های تک صفحه ای است که به گوگل در تجزیه و تحلیل و رتبه بندی مطالب آن کمک می کند.

برای رفع این مشکل می توانید به فکر راه اندازی یک وبلاگ برای سایت تک صفحه ای خود بیفتید که دارای یک قالب متفاوت نیز می باشد. در قسمت بلاگ سایت می توانید به سایت تک صفحه ای خود لینک داخلی دهید و برای بخش وبلاگ و سایت تک صفحه ای که دارید لینک سازی کنید.

با این روش حجم عظیمی از لینک ها فقط به یک صفحه داده نشده است و شما توانسته اید مطالب وبلاگ خود را نیز قدرتمند کرده و به صفحه اصلی سایت خود لینک بدهید که همان طراحی سایت تک صفحه ای صورت گرفته شده است.

توجه داشته باشید که در سئوی کلاه خاکستری ساختن لینک بر روی صفحات مختلف و عدم تمرکز بر روی یک صفحه دارای اهمیت بالایی می باشد و در صورتی که شما فقط بعد از طراحی سایت تک صفحه ای که دارید تمرکز لینک سازی را برای آن صفحه قرار دهید ، پنالتی شدن شما حتمی خواهد بود یا اصلا نتیجه مطلوبی را نخواهید گرفت.

پس علاوه بر اینکه شما با راه اندازی قسمت بلاگ می توانید به تولید محتوا برای سئوی سایت خود بپردازید ، خواهید توانست لینک سازی خود را نیز طبیعی تر کرده و لینک های سایت را در قسمت ای مختلف سایت پخش کنید.

چگونه طراحی سایت تک صفحه ای به کسب و کار شما کمک کند؟

بسیاری از افرادی که علاقه ای به طراحی وب سایت های تک صفحه ای ندارند، اغلب استدلال می کنند که در نهایت اطلاعات زیادی در یک صفحه دارید.

وب‌سایت‌هایی که از طراحی تک صفحه‌ای استفاده می‌کنند، به سادگی تمام اطلاعاتی را که معمولاً در چندین صفحه ارائه می‌دهند، در یک صفحه جمع نمی‌کنند. درعوض، آن‌ها متفکرانه در نظر می‌گیرند که واقعاً چه اطلاعاتی را باید در وب‌سایت خود قرار دهند. به این فکر کنید که اگر فقط یک صفحه برای کار داشتید، چه چیزی را در وب سایت خود قرار می دادید.

از نظر تجزیه و تحلیل کسب و کار خود، متوجه خواهید شد که بیشتر بر عناصر کلیدی خدمات یا محصولات خود تمرکز می کنید. هر چه زودتر اطلاعات مهم را به کاربر بدهید، نتیجه بهتری خواهید گرفت.

چه کسانی از سایت تک صفحه ای استفاده کنند؟

اگر وب سایت فروشگاهی دارید، پروژه طراحی وب سایت تک صفحه ای ممکن است ایده خوبی برای شما نباشد، مگر اینکه به معنای واقعی کلمه دو یا سه محصول را بفروشید و بتوانید آنها را بدون داشتن صفحات جداگانه برای هر کدام بفروشید. به همین ترتیب، اگر به دنبال توسعه یک وبلاگ یا سایت به سبک مجله هستید، طراحی تک صفحه ممکن است از نظر ارائه یک تجربه کاربر به یاد ماندنی موثرترین نباشد.

با این حال، اگر یک پلتفرم SaaS هستید یا صرفاً به دنبال استفاده از وب سایت خود برای جذب سؤالات یا به عنوان وسیله ای برای تولید سرنخ هستید، طراحی سایت تک صفحه ای می تواند عالی باشد و به شما امکان می دهد بر روی آنچه می خواهید ارتباط برقرار کنید و الهام بخش باشید.

به طور کلی، اگر شما علاقه مند به استفاده از طراحی تک صفحه هستید، بدون در نظر گرفتن کسب و کار و هر نوع وب سایتی که می خواهید بسازید، هیچ چیزی مانع از امتحان آن نمی شودو در ضمن  وب سایت ها برای موثر بودن لازم نیست پیچیده باشند.

در حالی که هیچ اشکالی در ساختار سنتی استفاده از صفحه اصلی به عنوان مرکزی که به صفحات فردی مانند درباره ما یا مخاطبین پیوند می‌دهد وجود ندارد، وب‌سایت‌های چند صفحه‌ای تنها گزینه نیستند.

طراحی وب سایت تک صفحه ای می تواند تجربه کاربری روان و ساده ای را برای طیف وسیعی از انواع وب سایت ارائه دهد، خواه یک نمونه کار آزاد، وب سایت رستوران، یا صفحه اصلی مشاغل کوچک باشد.

طراحی تک صفحه به این معنی است که می توانید تمام خلاقیت خود را روی یک صفحه متمرکز کنید. می توانید انیمیشن ها و موتیف های بصری را بگنجانید، سپس به صورت استراتژیک از تایپوگرافی، ترکیب رنگ ها و فاصله در طراحی خود استفاده کنید.

می‌توانید محتوایی را که برای یک وب‌سایت چند صفحه‌ای استفاده می‌کنید یکپارچه کنید و آن را به تجربه‌ای مختصر و در عین حال جذاب تبدیل کنید. به این ترتیب، می توانید بازدیدکنندگان سایت خود را به جای ارسال چندین صفحه برای دریافت اطلاعات مورد نیاز، در یک مکان نگه دارید.

چه زمانی از سایت تک صفحه ای استفاده کنیم؟

همانطور که می دانید طراحی سایت تک صفحه ای به یکی از متداول ترین و محبوب ترین روش های طراحی سایت تبدیل شده است. با این حال همه وب سایت ها را نمی توان به صورت تک صفحه طراحی کرد و وجود صفحات مختلف الزامی است. اما چه زمانی باید از سایت تک صفحه ای استفاده کنیم تا بتوانیم تمام توجه کاربران را به محتوای سایت خود جلب کنیم؟

معمولاً از یک سایت تک صفحه ای در موارد زیر استفاده می شود:

1 . برگزاری رویدادهای مهم

طراحی وب سایت تک صفحه ای گزینه مناسبی برای اطلاع رسانی برگزاری رویدادی مانند همایش است که می تواند تمامی اطلاعات مرتبط را در یک صفحه قرار دهد. اطلاعاتی مانند موضوع گردهمایی، زمان و مکان برگزاری، شرایط و روش های ثبت نام، حضور مهمانان ویژه، سوالات متداول و … همگی در یک صفحه قرار گرفته و اطلاعات کاملی را در اختیار کاربران قرار می دهند.

 

طراحی سایت یک صفحه ای |طراحی سایت تک صفحه ای طراحی سایت

2 . معرفی محصول

طراحی وب سایت تک صفحه ای برای معرفی محصولات به خصوص محصولات جدید نیز یکی از روش های رایج مورد استفاده اکثر کسب و کارها است.

با طراحی یک وب سایت تک صفحه ای می توانید تمامی ویژگی های محصول جدید خود را با توضیحات مفصل و تصاویر متنوع به کاربران معرفی کنید و یا حتی از آن به عنوان بروشور آنلاین استفاده کنید. از آنجایی که سرعت بارگذاری وب سایت های تک صفحه ای بالا است، تمامی اطلاعات لازم به سرعت در اختیار کاربران قرار می گیرد و در پایان می توانید دکمه CTA (تماس برای اقدام) را نیز برای خرید محصول قرار دهید.

همچنین بررسی ها نشان می دهد که طراحی مینی سایت برای معرفی محصول باعث افزایش نرخ تبدیل و در نهایت میزان فروش می شود. از طرفی طراحی مینی سایت به دلیل سازگاری و نمایش عالی در موبایل، تجربه کاربری مطلوبی را برای بازدیدکنندگان ایجاد می کند و این موضوع تاثیر بسزایی در افزایش کارایی سایت خواهد داشت.

 

 

طراحی سایت تک صفحه ای چگونه است| طراحی سایت تک صفحه ای حرفه ای

 

3 . رزومه کاری

تمامی افراد شاغل برای ارائه رزومه یا سوابق کاری خود نیاز به طراحی یک وب سایت تک صفحه ای دارند تا بتوانند اطلاعات کاملی از سوابق کاری خود را به مخاطبان منتقل کنند. می توانید علاوه بر رزومه، نمونه کارها را در سایت تک صفحه ای نیز قرار دهید و به صورت حرفه ای خود را به افراد دیگر معرفی کنید.

 

سایت تک صفحه| سایت تک صفحه ای چیست

 

4 . لندینگ پیج

سایت تک صفحه ای نیز برای طراحی صفحات فرود بسیار مناسب است. صفحه فرود یک صفحه مستقل است که به طور خاص برای کمپین های تبلیغاتی یا بازاریابی دیجیتال طراحی و ساخته شده است. در واقع کاربران قبل از ورود به وب سایت اصلی و خرید وارد صفحه فرود شما می شوند. بنابراین باید آن را به گونه ای طراحی کنید که تشویق به بازدید از سایت یا خرید شوند.

 

طراحی سایت تک صفحه ای پیج| طراحی سایت تک صفحه ای جدید

 

5 . کمپین‌ های تبلیغاتی

طراحی سایت تک صفحه ای برای راه اندازی کمپین های تبلیغاتی نیز گزینه مناسبی است و می تواند هر آنچه را که می خواهید به مخاطب منتقل کند. از آنجایی که صفحات مربوط به معرفی کمپین های تبلیغاتی در بازه زمانی مشخصی مورد استفاده قرار می گیرند، طراحی یک صفحه مجزا مانند سایت تک صفحه ای برای آنها بسیار ساده تر، کم هزینه تر و البته پربارتر خواهد بود.

بنابراین طراحی مینی سایت گزینه بسیار مناسبی برای ایجاد رزومه، معرفی کسب و کارهای کوچک و تبلیغات محسوب می شود که به اندازه سایت های چند صفحه ای کارآمد و موثر است.

طراحی سایت تک صفحه ای جذاب| طراحی سایت تک صفحه ای چگونه است

 

گروه طراحی سایت وب مب

در صورت تمایل به طراحی سایت یک صفحه ای و یا تلفیق طراحی سایت one page با طراحی سایت چند صفحه ای با مشاوران و کارشناسان ما در شرکت طراحی سایت مبنا در تماس باشید. ما این نوع طراحی سایت را به صورت اختصاصی و با سئو قوی برای شما عزیزان انجام خواهیم داد.

گروه طراحی سایت وب مب یکی از شرکت های مطرح در زمینه طراحی سایت می باشد که می تواند طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وب سایت را برای شما انجام دهد. از خدمات این شرکت می توان به طراحی سایت تک صفحه ای اشاره کرد.

طراحی سایت تک صفحه ای را از گروه وب مب بخواهید .

 

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس 02166600504 و 09127185798 تماس حاصل فرمایید.