طراحی سایت آموزشی

طراحی سایت آموزشی

طراحی سایت آموزشی

با پیشرفت تکنولوژی و در دسترس بودن اینترنت برای اکثر مردم، تمام جنبه های زندگی بشر تغییر کرده است. ارتباطات، آموزش، آموزش و کسب و کار نیز همراه با این تحولات تغییر کرده است. یکی از مهم ترین جنبه های زندگی انسان، آموزش است. امروزه روش های یادگیری آنلاین بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. یکی از روش های موثر در آموزش آنلاین طراحی سایت آموزشی می باشد. وب سایت آموزشی مکانی است که توسط افراد مختلف از جمله دانشجویان فعلی و آینده، اساتید، والدین، جویندگان کار و حتی حامیان مالی استفاده می شود.

طراحی سایت آموزشی یکی از محبوب ترین مقوله های طراحی سایت در کشور است. از سال 2018، کرونا معلمان کشور را به فکر طراحی وب سایت آموزش آنلاین خود انداخته است. اکثر مدارس حضوری در کشور تعلیق شد و همین امر باعث شد تا ارائه خدمات آموزشی به صورت کاملا آنلاین انجام شود.

2 دلیل اصلی که طراحی یک وب سایت آموزشی برای شما مقرون به صرفه است عبارتند از:

• دسترسی آسان تر برای کاربران و صرفه جویی در زمان
• امکان دسترسی به افراد بیشتری در مکان های مختلف و از فواصل دور بدون محدودیت مکان
فرض کنید شما صاحب مدرسه ای در تهران هستید، افرادی که به صورت حضوری به مدرسه شما مراجعه می کنند عمدتا از شهر تهران و حتی از مکان های نزدیک به مدرسه هستند، در این صورت دسترسی شما به چند منطقه حتی در تهران محدود می شود. اما طراحی سایت و ارائه امکانات آموزشی مورد نیاز در آن به شما این امکان را می دهد که حتی در دورترین نقاط ایران با صرف هزینه و منابع بسیار کمتر به کاربران بیشتری دسترسی پیدا کنید.

در این راستا سئو وب سایت به شما معلم عزیز کمک می کند تا با کمترین هزینه طراحی سایت آموزشی بتوانید سایت خود را برای آموزش آنلاین داشته باشید.

 

طراحی سایت آموزشی به زبان ساده

سایت آموزشی چیست؟

وب سایت آموزشی ابزاری برای تقویت یادگیری و تکمیل آموزش کلاس است و می تواند شامل بازی ها، فیلم ها یا منابع مرتبط با موضوع آموزشی باشد. این سایت ها کمک می کنند تا فرآیند یادگیری برای دانش آموزان، به ویژه در عصر امروز، سرگرم کننده و جذاب باشد.

استفاده گسترده از اینترنت پرسرعت، آموزش را بیش از هر زمان دیگری در دسترس قرار داده است. در واقع هر مرکز آموزشی با توجه به حوزه کاری خود می تواند سایت آموزشی خود را طراحی کند و محتوای مناسب آموزشی ارائه دهد.

 

اهمیت طراحی سایت آموزش چیست؟

توجه داشته باشید که در طراحی سایت آموزش باید یک ارتباط صحیح بین نوع درخواست و نوع فعالیت ایجاد شود. در طراحی این سایت دسته بندی های آموزشی به خوبی قرار داده شده باشد تا یک دسترسی عالی را کاربر برای پیدا کردن مطالب آموزشی خود داشته باشد. پس مهمترین نکته در طراحی سایت آموزش کاربر مخاطب شما خواهد بود. باید طراحی به گونه این صورت بگیرد که تجربه کاربر از سایت شما مفید بوده و باز هم به وبسایت شما بازگردد.

در ادامه این مقاله قصد داریم درباره این موضوع که طراحی سایت آموزش چه ویژگی هایی دارد و برای سود دهی کسب و کار شما چقدر مفید خواهد بود صحبت کنیم ، پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید. توجه داشته باشید که از اصلی ترین نکات در طراحی سایت آموزش ، سئو می باشد و علت این موضوع این است که کاربران هدف شما از طریق جست و جو در موتور های جست و جو گر شما را پیدا خواهند کرد و در صورتی که یک سایت آموزشی دارای سئوی مناسبی نباشد، می توان گفت یک سایت مرده است و باعث ایجاد درآمدی نیز برای شما نخواهد شد.

در صورتی که نکات گفته شده در ادامه این مقاله را رعایت کنید می توانید با طراحی سایت آموزش خوب توسط گروه ما و یک سئوی حرفه ای، خیلی زود با آموزش دادن آنچه که به آن علاقه دارید ، کسب و کار خود را به نتیجه برسانید.

هدف از طراحی سایت آموزشی چیست؟

همانطور که از نام سایت آموزشی پیداست هدف از طراحی سایت آموزش ، آموزش است. با توجه به نیاز و اهداف شما، این آموزش ها از آموزش های مبتدی تا آموزش های تخصصی را شامل می شود.

همچنین یکی از مهمترین اهداف ایجاد سایت کلاس مجازی ارائه خدمات آموزشی آنلاین با مناسب ترین هزینه و افزایش سطح دسترسی به این خدمات به ویژه در مناطق محروم می باشد. امروزه با بستر اینترنت می توانید هر چیزی را در اینترنت آموزش دهید و در کنار آن آموزش ببینید.

 ویژگی طراحی سایت آموزش چیست؟

طراحی سایت آموزش : در پاسخ به این پرسش که ویژگی طراحی سایت آموزش چیست، باید گفت که سایت های آموزشی به علت داشتن محور تولید محتوای سئو شده نسبت به سایت های شرکتی و فروشگاهی می توانند خیلی زودتر نتیجه بگیرند و به سود دهی برسند.

همچنین سایت های آموزشی فروشنده فایل هستند و نیازی به ارسال کالای فیزیکی و سختی های آن نخواهد بود ، پس از این راه نیز با طراحی سایت آموزش یک کسب و کار عالی را برای خود ایجاد کرده اید.

شما با طراحی سایت آموزش به تمامی افراد فارسی زبان که درباره موضوع شما جست و جو میکنند دسترسی خواهید داشت و با دادن یک آموزش مناسب به این افراد می توانید محصولات خود را نیز به فروش برسانید. سایت آموزش شامل سایت های آموزشگاهی نیز می باشد و در صورتی که شما دارای یک مجموعه آموزشگاهی هستید ، میتوانید برای ثبت نام ها ، اطلاع رسانی تاریخ کلاس ها ، معرفی اساتید و مقالات آموزشی مرتبط با آموزشگاه یک سایت را برای طراحی سایت آموزش بارگذاری کنید.

 

طراحی سایت آموزشی با وردپرس

امکانات طراحی سایت آموزشی :

  1. تاریخچه و معرفی مرکز آموزشی
  2. اخبار مرکز آموزشی و سایر اخبار مرتبط
  3. دوره های آموزشی در حال برگزاری و دوره های آموزشی آتی
  4. شرایط و نحوه ثبت نام متقاضیان آموزش
  5. برنامه زمان بندی کلاس ها
  6. ثبت نام آنلاین در دوره های آموزشی
  7. معرفی کتاب ها و جزوات آموزشی
  8. فروش کتاب ها و جزوات و سایر وسائل کمک آموزشی
  9. صدور کارنامه و اعلام نتایج
  10. دانلود جزوات اساتید، نمونه سؤالات و …
  11. تصاویر و ویدیوهای آموزشی
  12. گالری تصاویر از آموزشگاه و فعالیتهای آن
  13. درج نظرات راجع به آموزشگاه و دوره های آموزشی
  14. خبرنامه ایمیلی و پیامکی برای کاربران
  15. امکان گفتگوی زنده با پشتیبان آموزشی
  16. معرفی اساتید و مربیان به صورت گرافیکی
  17. انجمن گفتگو
  18. ربات تلگرام با امکان درج محتوای سایت در کانال تلگرام به صورت اتوماتیک
  19. برگزاری نظرسنجی های آنلاین
  20. منطبق بر اصول سئو سایت

 طراحی سایت آموزش باید چگونه باشد؟

طراحی سایت آموزش : همانطور که مشخص است امروزه اکثر کاربران برای دستیابی به محتوای مورد نظر دست به جست و جو در موتور های جست و جو گر میزنند. از مهمترین نکات برای موتور های جست و جو گر، رتبه دهی واکنش گرا بودن قالب سایت شما برای گوشی های موبایل و تبلت می باشد.

همانطور که مشخص است در کشور ایران ۶۰ الی ۷۰ درصد بازدید سایت های آموزشی از طریق جست و جو گوشی موبایل می باشد و در صورتی که قالب سایت شما به صورت ریسپانسیو طراحی نشده باشد خیلی زود از نتایج حذف خواهید شد. در صورتی که میخواهید مخاطبین سایت خود را از دست ندهید ، یک سایت ریسپانسیو طراحی کنید که دارای رابط کاربری آسان باشد و یک تجربه کاربری عالی نیز در آن پیاده سازی شده باشد ، تا کاربر به آسانی بتواند بهترین نتیجه را دریافت کند و به سایت شما باز بگردد.

از دیگر ویژگی های یک طراحی سایت آموزش، انعطاف پذیری آن خواهد بود ، در صورتی که قصد شروع یک سایت آموزشی را دارید ، باید آینده این سایت نیز مشاهده شود که در آینده آیا این طراحی صورت گرفته قابلیت اضافه کردن دیگر امکانات مورد نیاز را خواهد داشت یا خیر.

چه مواردی را باید برای طراحی سایت آموزشی در نظر بگیریم ؟

در ابتدای طراحی سایت آموزشی، نکاتی وجود دارد که باید از قبل آن ها را مدنظر داشت؛ زیرا درصورت عدم توجه به این موارد امکان شکست کل پروژه دور از انتظار نیست.

تعیین هدف قبل از طرحی سایت آموزشی

پیش از طراحی سایت، باید اهداف مشخص باشد. پس از تعیین اهداف بسیار با اهمیت است که به آن ها پایبند باشید. همچنین باید درمورد ظاهر وب سایت، امکاناتی که خواهد داشت، بودجه ای که برای این پروژه در نظر گرفته می شود و… برنامه ریزی کرد. اگر دائماً برنامه ها تغییر کنند، در نهایت این خطر وجود دارد که بیشتر از آنچه برنامه ریزی شده است، پول خرج شود یا محصول نهایی رضایت بخش نباشد.

خرید نام دامنه و هاست

خرید نام دامنه و انتخاب هاست با کیفیت، پایه و اساس سایت است که بدون آن نمی توان بعداً به موفقیت رسید. بنابراین اولین کاری که در این زمینه باید انجام داد، خرید یک نام دامنه است. همچنین می توان برای پسوند دامنه از .com یا .edu استفاده کرد. این پسوند ها مخفف عبارت «آموزش» بوده و به اعتبار سایت آموزشی کمک می کنند.

ظاهر و امکانات سایت

طراحی سایت باید متناسب با فضای درسی و آموزشی باشد. بنابراین، داشتن ویژگی های زیر ضروری است:

  • چت زنده

در طراحی سایت آموزشی نباید از تجربه کاربری غافل شد. مهم ترین نکته برای تجربه کاربری، وجود گزینه های چت زنده در وب سایت است. در حالی که برخی از نسل های قدیمی به گزینه چت زنده عادت ندارند، همه نسل های بعد از آن ها، چت زنده را یک گزینه ضروری می دانند.

از طریق چت زنده، اطلاعات لازم در اختیار همه قرار داده می شود و می توان شبهات را نیز برطرف کرد. چت زنده امکان پرسیدن سوال و مشارکت بیشتر کاربران را فراهم می کند.

  • تور مجازی موسسه و کلاس ها

دانشجویان آینده، والدین، حامیان مالی و دیگر افراد بازدیدکننده از سایت می توانند از این طریق ببینند که محوطه دانشگاه، کلاس ها و امکانات چگونه است. بنابراین باید در قسمت ویژه ای که به تور مجازی اختصاص داده شده است، عکس ها و فیلم های مختص به مرکز آموزشی ارائه شود.

  • دسته بندی مطالب ارائه شده

یافتن مطالب دسته بندی شده، سریع تر و آسان است. به همین دلیل دسته بندی مطالب آموزشی موجود در طراحی سایت آموزشی اعم از فایل ها، عکس ها، فیلم ها و دوره ها، امکان تجربه کاربری خوشایندتری برای فرد بازدیدکننده ایجاد می کند.

  • بخش ورود

وب سایت آموزش باید قسمتی کاملا مجزا برای همه کسانی که پروفایل دارند، داشته باشد. این قسمت امکان دسترسی آسان تر به دوره ها و فایل هایی که افراد از قبل استفاده کرده اند را فراهم می کند.

به دلیل حفظ حریم خصوصی و مسائل امنیتی، چنین اطلاعاتی نباید عمومی شود. هر بازدیدکننده، نام کاربری و رمز عبور خود را دریافت می کند که با آن می تواند وارد شود. یکی از قسمت هایی که به نوعی ویترین سایت درنظر گرفته می شود و کمتر کسی به آن دقت می کند، بخش ورود به سایت است؛ بهتر است در طراحی این قسمت از الگوهای رنگی مشابه استفاده شود.

  • نسخه موبایل

امروزه نسخه موبایل باید به خوبی نسخه کامپیوتری باشد؛ کمااینکه نسخه موبایل از اهمیت بیشتری برخوردار است. همه ما از گوشی های هوشمند بیشتر از رایانه ها استفاده می کنیم، به این معنی که تقریبا ۷۰ درصد از ترافیک اینترنت از طریق تلفن مصرف می شود. بنابراین باید یک نسخه بهینه شده برای تلفن همراه نیز ساخته شود تا از طریق آن، دانش آموز، معلم یا هر شخص دیگری بتوانند به تمام قسمت ها دسترسی داشته باشند.

 

طراحی سایت آموزشی حرفه ای رایگان| طراحی سایت آموزشی چیست| طراحی سایت آموزشی خرید

 

  • وبلاگ

وبلاگ به بازدیدکنندگان این اعتماد را می دهد که شما فعال هستید، به به روز رسانی سایت خود اهمیت می دهید، روندها و موضوعات فعلی را دنبال می کنید و حرف هوشمندانه ای برای گفتن در مورد آن ها دارید.

در طراحی سایت آموزشی باید توجه داشت که وبلاگ باید توسط افرادی نوشته شود که در موضوعی که در مورد آن می نویسند، خبره هستند. اگر افراد قابل اعتمادی ندارید که به راه اندازی وبلاگ کمک کنند، بهتر است این بخش در سایت قرار نگیرد، چرا که نداشتن بخش وبلاگ، آسیب بسیار کمتری نسبت به بد بودن وبلاگ دارد. در نوشتن وبلاگ بسیار با اهمیت است که اطلاعات غلط و اشتباه قرار نگیرد.

  • بخش نظرات کاربران

حتی اگر وب سایت رایگان است و گزینه های پولی را شامل نمی شود، توصیه های کاربران راضی همیشه بازخورد خوبی به همراه دارد. این بخش در اعتماد سازی، جایگاه ویژه ای دارد. ضمنا اگر هم اشکالی در هر یک از بخش های سایت وجود داشته باشد، از طریق نظرات کاربران متوجه آن شده و می توان آن را رفع کرد.

  • بخش درباره ما و معرفی اساتید و دوره ها

بخش «درباره ما» بسیار مهم است؛ زیرا کاربران توسط آن می توانند چشم انداز و همچنین افرادی که پشت سایت هستند را ببینند. اگر یک سلسله مراتب کاملاً مشخص وجود داشته باشد باید هر یک از آن ها و همچنین مخاطبین آن ها، گروهی که به آن تعلق دارند و مواردی از این قبیل، در این قسمت ذکر شود.

  • پلت فرم آموزش و امتحان آنلاین

طراحی سایت آموزشی در این بخش بسیار پیچیده است و نیاز به هاست باکیفیت دارد. ابتدا باید پخش صوتی و تصویری پیاده سازی شود. همچنین، باید یک صفحه چت مجازی وجود داشته باشد که در آن استاد و دانشجویان بتوانند در زمان تدریس بنویسند، عکس ارسال کنند، نقاشی کنند، فیلم ارسال کنند و…

  • قسمت جستجو کردن

تجربه کاربری خوشایند و دسترسی آسان به مطالب مشخص سایت، از مزایای داشتن قسمت جستجو در سایت است.

 

 طراحی سایت آموزشی تهران

 

سایت آموزشی بر اساس تولید محتوا است؟

همانطور که پیش از این گفته شد ، پایه سایت های آموزشی بر اساس تولید محتوا است و نباید طراحی سایت آموزش بگونه ای باشد که متون آموزشی نوشته شده شما در آن گم شده باشد و یا کاربر حتی نتواند یک مقاله آموزشی که در سایت نوشته شده است را پیدا هم کند.

پیشنهاد گروه ما در صورتی که شما قصد طراحی یک سایت محتوا محور را دارید کار با سیستم وردپرس خواهد بود که یک سیستم مدیریت محتوای عالی به همراه ماژول های سئو می باشد تا شما را برای تولید محتوای سئو شده همراهی کند. در صورتی که انتخاب شما برای شروع کار وردپرس باشد ، شما نیازی به پرداخت هزینه های بسیار بالا برای طراحی و نوشتن یک سی ام اس اختصاصی را نخواهید داشت. می توانید با پرداخت هزینه بین ۲ الی ۳ میلیون تومان اقدام طراحی سایت آموزش خود نمایید.

هسته وردپرس بسیار قدرتمند بوده و دارای امنیت بسیار بالا نیز می باشد ، در صورتی که میخواهید یک سایت با امنیت بالا و قیمت ارزان طراحی کنید این مورد توصیه شده را حتما مد نظر خود قرار دهید. امیدواریم این مقاله که در رابطه با طراحی سایت آموزش بوده است برای شروع کسب و کار و تولید محتوای شما در زمینه های آموزشی کمک زیادی کرده باشد و شما در این امر موفق باشید.

طراحی سایت آموزشی برای چه کسانی مناسب می باشد ؟

یکی از ویژگی های مثبت طراحی وب سایت آموزش، گستردگی آن برای بسیاری از مراکز و خدمات آموزش محور است. با توجه به این موضوع طراحی سایت آموزش و پرورش فقط مختص دانش آموزان نیست. بلکه هرکسی که با آموزش و یادگیری سر و کار دارد می تواند از سایت های آموزشی استفاده کند.
حالا این آموزش ها می تواند در زمینه هنر، آشپزی، موسیقی یا هر چیز دیگری باشد. اما ساخت یک سایت آموزشی معمولا گزینه خوبی برای مدارس، دانشگاه ها، مدارس، اساتید و مربیان و همه افرادی است که دوست دارند دانش خود را به دیگران آموزش دهند.

مخاطبان طراحی سایت آموزشی چه کسانی هستند ؟

دو نوع مخاطب برای طراحی وب سایت آموزش آنلاین وجود دارد:

دسته اول کسانی هستند که بر اساس نیاز خود از سایت های آموزشی استفاده می کنند.

دسته دوم از مخاطبان سایت های آموزشی کسانی هستند که دارای حرفه، مهارت یا تخصص هستند و می خواهند آموزش خود را به افراد ارائه دهند. اگر جزو این دو گروه نیستید می توانید با طراحی سایت آموزشی واسطه بین این دو گروه باشید و از این راه کسب درآمد کنید.

 

 شرکت طراحی سایت آموزشی|نمونه طراحی سایت آموزشی| طراحی سایت آموزشی رایگان

طراحی سایت آموزشی برای :

– طراحی سایت مدارس
– طراحی سایت آموزشگاه زبان
– طراحی سایت آموزشگاه هنری
– طراحی سایت آموزشگاه فنی
– طراحی سایت آموزشگاه ورزشی
– طراحی سایت مهدکودک
– طراحی سایت تدریس خصوصی

مراحل طراحی یک سایت آموزشی

  1. مشخص کردن هدف: هدف شما از طراحی این سایت چیست؟ کسب درآمد، معرفی موسسه و یا تدریس رایگان دروس؟
  2. طراحی ظاهری: UI/UX سایت بسیار مهم است زیرا جلوه و ظاهر مناسب تاثیر بسزایی در جذب کاربران دارد.
  3. تولید محتوا: تولید محتوا مناسب و بر اساس اصول سئو یکی از مهمترین مراحل ساخت یک وبسایت آموزشی است.
  4. پشتیبانی سایت: بعد از طراحی وب، نباید آن را به حال خود رها کنیم.ضروری است که به صورت مستمر به رفع ایرادات و نواقص آن، بپردازیم و آن را به روز کنیم.

طراحی سایت آموزشی | طراحی سایت آموزشگاه

اجزای اصلی یک سایت آموزشی

  • عنوان سایت: عنوان سایت یکی از اصلی‌ترین بخش‌های سایت است زیرا کاربران پیش از ورود به سایت، آن را میبینند. عنوان سایت باید کوتاه، جذاب و شامل کلمات کلیدی باشد و به طور کلی موضوع سایت را بیان کند.
  • سرچ باکس: بخش جستجوی سایت، یکی از مهمترین و ضروری‌ترین عناصری است که باید در صفحه‌ی اول یک سایت آموزشی، وجود داشته باشد زیرا به کمک این بخش، کاربران میتوانند دوره های آموزشی مدنظر خود را بیابند. بدیهی است که دسته‌بندی‌های مناسب، به عملکرد بهتر این بخش از سایت، کمک میکند.
  • هدر(Header): توجه به طراحی هدر سایت، موجب میشود تا بازدهی سایت افزایش یابد، اما فراموش نکنید که تمامی صفحات مهم و اصلی سایت، به هدر لینک داشته باشند. اینکار عملکرد سایت را بهبود میبخشد چراکه هدر یکی از اصلی ترین اجزای سایت است.
  • منو (Menu): منوهای سایت آموزشی باید به گونه‌ای باشند که امکان دسترسی به تمامی بخش‌های سایت را برای کاربران فراهم کنند. علاوه براین، منوهای سایت باید ساده و ریسپانسیو باشند تا کاربران بتوانند به آسانی از آن استفاده کنند. استفاده از انیمیشن میتواند زیبایی خاصی به منوهای سایت ببخشد.
  • فونت ها(Font): فونت‌ها باید به گونه‌ای باشند که کاربر بتواند به راحتی محتوای نوشته شده را بخواند و درعین حال برای مخاطب جالب و متفاوت باشد. علاوه براین، فونت باید به صورتی انتخاب شود که بر خوانایی محتوا تاثیر نگذارد.
  • رنگ های سایت: رنگ‌های سایت که توسط طراحان سایت انتخاب میشوند، تاثیر زیادی بر ظاهر سایت دارند. اغلب طراحان سایت برای طراحی سایت‌های ارگان‌های دولتی، دانشگاه ها، مدارس و موسسات آموزشی، رنگ‌های سرد را انتخاب میکنند.
  • استفاده از تصاویر خلاقانه: عکس های آموزشی یکی از راه‌های اصلی آموزش هستند و تجربه نشان داده است که دانش‌آموزان و دانشجویان به محتوای تصویری بیشتر از محتوای متنی، علاقه دارند. استفاده از اینفوگرافی‌های زیبا، جذابیت مباحث علمی و درسی را صد چندان میکند و یادگیری دانش آموزان را افزایش میدهد.
  • فوتر (Footer): فوتر سایت در انتهای سایت قرار میگیرد که معمولا لینک شبکه های اجتماعی، آدرس و شماره تلفن، تاریخچه و e-namad موسسه و یا آموزشگاه، در آن درج شده است. این بخش به کاربران اطلاعات زیادی در مورد موسسه‌ی آموزشی را ارائه میدهد و اعتماد او را جلب میکند.

 طراحی سایت آموزشی جدید| طراحی سایت آموزشی چیست| طراحي سايت آموزشی حرفه اي

با این ترفندها فرآیند آموزش آنلاین را جذاب کنید!

در گذشته اغلب دانشجویان کلاس های آنلاین را افراد شاغل و مسن تشکیل میدادند، اما امروزه و با گسترش ویروس کرونا، تمامی افراد از جمله کودکان و نوجوانان هم از آموزش آنلاین استفاده میکنند. بنابراین، معلمان و اساتید، به دنبال تکنیک‌هایی برای افزایش گیرایی کلاس های آنلاین هستند. در ادامه ی مطلب به ۱۵ ترفند اشاره کرده‌ایم که موجب جذابیت کلاس‌های آنلاین خواهد شد.

  1. به دانش آموزان توجه کنید و با خلق و خوی آنها آشنا شوید.
  2. زندگی شخصی دانش آموزان را در نظر داشته باشید.
  3. از طریق نوشتن مفاهیم را انتقال بدهید.
  4. دانش آموزان را به سوال پرسیدن، ترغیب کنید.
  5. قاطع و منظم اما مهربان و شوخ طبع باشید.
  6. دانش آموزان را تشویق کنید تا در کلاس مشارکت داشته باشند.
  7. از امتحانات و پرسش های مجازی غافل نشوید.
  8. گاهی در کلاس، از موضوعات متفرقه صحبت کنید.
  9. سرحال و با انرژی باشید و جو کلاس را دوستانه نگهدارید.
  10. سرعت اینترنت را در هنگام پرسش‌های کلاسی درنظر بگیرید.(از تاخیر چشم پوشی کنید.)
  11. مهارت های استفاده از اینترنت و تکنولوژی‌های مربوطه را بیاموزید.
  12. از آموزش آفلاین و ویدئویی غافل نشوید.
  13. به دانش آموزان پروژه عملی بدهید و از آنها بخواهید از پروژه عکس و ویدئو بفرستند.
  14. از انیمیشن و تکنولوژی‌های بصری استفاده کنید.
  15. در صورت امکان، از میکس و عکس‌های جذاب در تدریس استفاده کنید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس web-meb.com مراجعه کرده و یا با شماره تماس های 02166600504 و 09127185798 تماس حاصل فرمایید.