تفاوت های تولید محتوا و کپی رایتینگ چیست؟

تفاوت های تولید محتوا و کپی رایتینگ چیست؟

تفاوت های تولید محتوا و کپی رایتینگ چیست؟

محتوای وب کلید ایجاد ترافیک برای سایت ها است. ایجاد محتوای قانع کننده و سازماندهی آن در دسته های مختلف برای ناوبری آسان، کلید یک سایت موفق است. همچنین، بهینه سازی محتوای وب برای موتورهای جستجو برای پاسخگویی به کلمات کلیدی مورد استفاده برای جستجو بسیار مهم است.

انواع محتوا برای وب :

متن (Text) : به عنوان بلوک های متنی یا درون تصاویر به صفحه وب اضافه می شود. بهترین محتوای نوشته شده محتوای وب منحصر به فرد است که عاری از سرقت ادبی باشد. محتوای وب اضافه شده به عنوان متن همچنین می تواند شامل پیوندهای داخلی خوبی باشد که به خوانندگان کمک می کند به اطلاعات بیشتری دسترسی پیدا کنند.

چند رسانه ای (Multimedia) : نوع دیگری از محتوای وب چند رسانه ای است. به زبان ساده، چند رسانه ای به هر محتوایی اطلاق می شود که متنی نباشد. برخی از نمونه ها  عبارتند از: 

انیمیشن ها : انیمیشن ها را می توان با کمک تصاویر Flash، Ajax، GIF و همچنین سایر ابزارهای انیمیشن اضافه کرد.

تصاویر : : تصاویر محبوب ترین گزینه برای ترکیب چند رسانه ای در سایت ها هستند. کلیپ آرت، عکس ها یا حتی نقاشی ها را می توان با استفاده از یک اسکنر یا یک ویرایشگر گرافیکی ایجاد کرد. توصیه می شود تصاویر را بهینه کنید تا کاربران بتوانند به سرعت آنها را دانلود کنند.

صدا : انواع فایل های صوتی را می توان به عنوان بخشی از محتوای وب برای افزایش محبوبیت سایت اضافه کرد.

ویدئو : ویدئو محبوب ترین محتوای چند رسانه ای است. با این حال، هنگام افزودن فایل‌های ویدیویی، ناشران باید مطمئن شوند که در مرورگرهای مختلف به خوبی کار می‌کنند.

مدیریت محتوای وب (WCM) برای اجرای موفقیت آمیز یک سایت ضروری است. برای مدیریت محتوای وب، ناشران باید محتوا را بر اساس نیاز مخاطب سازماندهی کنند.

 

تفاوت های تولید محتوا و کپی رایتینگ چیست؟

 

بازاریابی محتوا چیست ؟

احتمالاً اصطلاح بازاریابی محتوا  ندانید که به چه معناست. بازاریابی محتوا شامل ایجاد و به اشتراک گذاری رسانه و انتشار محتوا برای جذب مشتری است. این اطلاعات را می توان در قالب های مختلفی از جمله پست های وبلاگ، اخبار، فیلم ها، مقالات طولانی، اینفوگرافیک ها، مطالعات موردی، راهنمای کار، عکس ها و موارد دیگر ارائه کرد.

بازاریابی محتوا یکی از بهترین راه ها برای بازاریابی سایت شما است. ارسال اطلاعات مرتبط، ارزشمند و به‌روزرسانی مکرر در سایت، بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) را افزایش می‌دهد، به شما کمک می‌کند تا به یک متخصص شناخته‌شده تبدیل شوید و به شما امکان می‌دهد با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید، که همه اینها مزایای ارزشمندی برای هر کسب‌وکاری هستند.

محتوا نویسی (Content Writing) چیست؟

نوشتن محتوا شامل ایجاد محتوای متنی برای آموزش یا سرگرم کردن خوانندگان است. ممکن است باعث فروش شود، اما این هدف اصلی نیست. با نوشتن محتوا می خواهید خوانندگان را با تولید محتوای باکیفیت و ارزشمند آموزش دهید یا سرگرم کنید.

تولید محتوا مستلزم مجموعه‌ای از مهارت‌های مختلف است، زیرا اهداف بازاریابی محتوا با اکثر اشکال دیگر نوشتن بازاریابی متفاوت است.

محتوا نویسی تولید محتوای نوشتاری برای اطلاع خوانندگان است. این کارشناسان با استفاده از روش های بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO) و استفاده از استراتژی های بازاریابی سئو سعی در ایجاد ترافیک وب دارند.

نویسندگان محتوا با تولید محتوای SEO بازاریابان محتوا معمولاً پیشنهادات یا محصولات خاصی را تبلیغ نمی کنند. در عوض، آنها با ارائه اطلاعات ارزشمند، آموزشی یا سرگرم کننده که معمولاً برای مصرف کننده رایگان است، به دنبال ایجاد روابط با مصرف کنندگان هستند. اینها پایه هایی هستند که می توان بر آنها شناخت و وفاداری برند را بنا کرد.

وظایف یک تولید کننده ی محتوا عبارت است از :

انجام تحقیق در مورد موضوعات مرتبط با صنعت برای تولید محتوا

ویرایش و تصحیح محتوا برای بهبود خوانایی برای بینندگان

تحقیق در مورد کلمات کلیدی و استفاده از شیوه های سئو برای بهبود ترافیک سایت شرکت

ایجاد تیترهای جالب برای جذب خوانندگان

تکمیل پروژه ها در مهلت های تعیین شده

 مهارت نویسندگان محتوا 

دانش SEO : از آنجایی که نویسندگان محتوا سعی در ایجاد ترافیک به سایت تجاری دارند، از SEO و کلمات کلیدی برای راهنمایی کاربران استفاده می کنند.

مهارت های تحقیق : برای تولید نسخه های آموزنده، نویسندگان محتوا از منابع دیگر تحقیق می کنند تا از ادعاها و حقایق خود پشتیبانی کنند.

ایجاد سرفصل : برای جلب توجه خوانندگان، نویسندگان محتوا عناوین قانع‌کننده‌ای تولید می‌کنند که بینندگان را در خواندن مقالاتشان ترغیب می‌کند.

کپی رایتینگ (Copywriting) چیست؟

کپی رایتینگ شامل ایجاد محتوای متنی برای ترغیب خوانندگان به انجام برخی اقدامات مرتبط با فرآیند فروش کسب و کار شما است.

به عنوان مثال، اگر می خواهید محصولی را بفروشید، باید مشتریان بالقوه را متقاعد کنید که محصول شما ارزش خرید دارد. اگر می‌خواهید تماس‌های بیشتری جذب کنید، باید آنها را متقاعد کنید که کسب‌وکار شما ارزش تماس را دارد.

کپی رایتینگ هنر متقاعد کردن خوانندگان به انجام برخی اقدامات مرتبط با فروش است. کپی رایتینگ به متنی اشاره دارد که به نوعی برای بازاریابی یک محصول استفاده می شود. هنگامی که شخصی متنی را برای یک آگهی، سایت، بروشور، کاتالوگ، پست مستقیم، برچسب، پست رسانه های اجتماعی یا هر پیوند بازاریابی دیگر ایجاد می کند، در واقع متنی را برای تبلیغ می نویسد.

در حالی که “کپی” می تواند به طور گسترده به متنی اشاره کند که قرار است در هر پلتفرمی (از جمله مقالات خبری) منتشر شود، بازاریابان اغلب از این اصطلاح برای توصیف هر متنی استفاده می کنند که برای توصیف تبلیغ محصول استفاده می شود.

کپی رایتینگ ایجاد متنی برای تبلیغات یا بازاریابی یک شرکت خاص است. هدف آن افزایش آگاهی از برند و تشویق مخاطب به انجام یک اقدام خاص مانند خرید یک محصول است. برای این کار کپی رایترها مطالب جالب و خاطره انگیزی می نویسند. کپی رایتینگ ویژگی های یک محصول را با ساختاربندی آن به بهترین شکل ممکن از طریق توسعه فکری ایده های خلاق برجسته می کند.

وظایف یک  کپی رایتر عبارت است از :

نوشتن نسخه ای برای پیروی از صدا و سبک برند

همکاری با تیم روابط عمومی و سایر متخصصان در پروژه های بازاریابی

ویرایش و تصحیح نسخه برای اطمینان از صحت

صحبت با ذینفعان برای تعیین نیازها و الزامات محتوایی آنها

مهارت های کپی رایتینگ

تجربه نوشتن محتوا برای صنایع مختلف: کپی رایترها در زمینه های مختلفی کار می کنند، جایی که داشتن تجربه نوشتن در زمینه های مختلف، از مراقبت های بهداشتی گرفته تا فناوری، مفید است.

همدلی: برای جذب کاربران، کپی رایترها در پست های خود حس همدلی ایجاد می کنند تا حس خوبی را در مخاطب ایجاد کنند.

روحیه تیمی: از آنجایی که کپی رایترها از نزدیک با تیم های بازاریابی کار می کنند، داشتن روحیه تیمی و همکاری خوب با دیگران برای آنها مفید است.

تفاوتهای کپی رایتینگ و تولید محتوا

هم کپی‌رایتینگ و هم بازاریابی محتوا مخاطب خاصی را هدف قرار می‌دهند. آنها برای انتقال پیام به مخاطب ایجاد شده اند. آنها به نوشتن با کیفیت خوب نیاز دارند.

لازم به ذکر است که کپی رایترهای بزرگ ممکن است لزوماً نویسندگان محتوای خوبی نباشند (و بالعکس). با این حال، اکثر نویسندگان می توانند مهارت های مورد نیاز خود را با گذشت زمان و تمرین توسعه دهند.

 

تفاوت های تولید محتوا و کپی رایتینگ چیست؟
تفاوت های تولید محتوا و کپی رایتینگ چیست؟

مرحله یک : هدف 

قبل از ایجاد محتوای جدید برای استفاده در کمپین بازاریابی دیجیتال خود، باید هدف آن را در نظر بگیرید. نوشتن محتوا و کپی رایتینگ در درجه اول از نظر هدف متفاوت هستند. نوشتن محتوا برای آموزش یا سرگرمی طراحی شده است، در حالی که کپی رایتینگ برای متقاعد کردن طراحی شده است.

بیشتر تبلیغات متنی شامل کپی رایتینگ می‌شوند زیرا به دنبال وادار کردن خوانندگان به انجام معامله هستند. چه در گوگل، بینگ، فیس بوک یا هر جای دیگری در اینترنت، کسب و کارها از تبلیغات متنی برای تشویق مشتریان بالقوه به انجام معامله استفاده می کنند. برعکس، بیشتر محتوای ارگانیک سایت شامل نوشتن محتوا است.

محتوای ارگانیک سایت برای ارائه ارزش غیرتجاری به خوانندگان از طریق آموزش و سرگرمی طراحی شده است، بنابراین نیاز به نوشتن محتوا دارد.

مرحله دوم : طول

از آنجایی که تولید محتوا بر آموزش یا سرگرمی متمرکز است، نوشتن محتوا معمولاً منجر به تولید محتوای طولانی‌تر از کپی‌رایتینگ می‌شود. ممکن است بتوانید خوانندگان را تنها در یک یا دو جمله متقاعد کنید که معامله کنند، اما آموزش یا سرگرم کردن آنها ممکن است بیشتر طول بکشد.

بسته به موضوع، ممکن است لازم باشد از 500 تا 2500 کلمه استفاده کنید.

محتوای کوتاه همچنان می‌تواند آموزشی یا سرگرم‌کننده باشد، اما نوشتن محتوا حول محور ارزش غیرتجاری است. اگر محتوا خیلی کوتاه باشد، برای خوانندگان ارزش چندانی نخواهد داشت. با محتوای نسبتا طولانی، محتوا معمولا برای خوانندگان ارزشمندتر است.

مرحله سوم : احساسات

تفاوت دیگر بین نوشتن محتوا و کپی‌رایتینگ این است که کپی‌رایتینگ اغلب واکنش‌های احساسی را برمی‌انگیزد، در حالی که تولید محتوا اینطور نیست. طبق تحقیقات، از هر 10 خرید مصرف کننده، بیش از 9 خرید توسط احساسات انجام می شود.

با تحریک برخی از احساسات مشتریان، ممکن است مصرف کننده را مجبور به خرید یک محصول کنید تا از مزایای آن غافل نشوند. با ظهور رسانه های اجتماعی، بسیاری از مصرف کنندگان اکنون پس از دیدن محصولات جدید در پست های رسانه های اجتماعی دوستان خود احساس می کنند مجبور به خرید و استفاده از آنها هستند!

عواملی مانند امنیت، غرور، راحتی، احساس تعلق و رضایت آنی. بازاریابان باهوش از این احساسات در نوشتن کپی رایتینگ برای ترغیب خوانندگان به انجام معامله استفاده می کنند.

مرحله چهارم : گرامر

در حالی که باید سعی کنید اشتباهات گرامری را در تمام فعالیت های تولید محتوا به حداقل برسانید، این امر به ویژه هنگام نوشتن محتوا مهم است. اشتباهات گرامر افکار خوانندگان را با مجبور کردن آنها به مکث قطع می کند. خواه یک نقطه از دست رفته در انتهای جمله باشد یا یک کاما، خوانندگان احتمالاً پردازش اشتباهات دستوری را در حین خواندن متوقف می کنند. برخی از خوانندگان ممکن است بدون خواندن بقیه مطالب را ترک کنند.

کپی رایتینگ برای مؤثر بودن نیازی به گرامر کامل ندارد. برعکس، ممکن است بتوانید با استفاده از یک جمله ناقص به جای یک جمله صحیح گرامری، خوانندگان بیشتری را متقاعد کنید که معامله انجام دهند.

اکثر پرتال های تبلیغاتی آنلاین محدودیتی در تعداد کلماتی که می توانید در تبلیغات متنی بگنجانید نیز دارند. برای اینکه در این محدوده باقی بمانید، ممکن است لازم باشد تبلیغات متنی خود را با حذف کلمات غیر ضروری یا علائم نگارشی فشرده کنید. فقط به یاد داشته باشید که تبلیغات متنی خود را با پیروی از دستورالعمل های موجود در پورتال تبلیغاتی خود یکدست و خوانا نگه دارید.

مرحله پنجم : سئو

محتوا، چه از طریق نوشتن محتوا و چه از طریق کپی رایتینگ ایجاد شده باشد، هر محتوای باکیفیت می تواند در نتایج جستجو رتبه بالایی داشته باشد، در صورتی که به عبارت جستجو مرتبط باشد.

با این حال، برای سئو، تولید محتوا به مراتب بهتر از کپی رایتینگ است. اگر محتوایی را برای توسعه وب سایت بنویسید، رتبه جستجوی بالاتر و ترافیک جستجوی بیشتری خواهید داشت.

بنا به دلایلی، نوشتن محتوا برای سئو بهتر از کپی رایتینگ است. اول، ارزش زیادی برای خوانندگان ارائه می دهد. و ثانیاً بیانگر نیات تجاری نیست. در عوض، نوشتن محتوا صرفاً اطلاعاتی است، بنابراین خوانندگان از مصرف و اشتراک گذاری آن لذت می برند.

دلیل دیگر اینکه نوشتن محتوا برای سئو بهتر است، طول بیشتر آن است. محتوای طولانی معمولاً برای کلمات کلیدی بالاتر از محتوای کوتاه است. بازدیدهای بیشتری را جذب می کند که معمولا منجر به بک لینک بیشتر می شود.

خط ظریفی وجود دارد که نوشتن محتوا را از کپی رایتینگ متمایز می کند. در دیجیتال مارکتینگ، محتوا نویسی تماماً آموزشی یا سرگرم کننده است و کپی رایتینگ تماماً برای متقاعد کردن است. شما معمولاً هنگام ایجاد محتوای ارگانیک سایت محتوا می نویسید. در مقایسه، هنگام ایجاد تبلیغات پولی و سایر بخش‌های محتوای متنی حمایت‌شده، کپی‌نویسی انجام می‌دهید.

برای بازاریابانی که می‌خواهند در فرآیند بازاریابی محتوای خود موفق باشند، مهم است که مطمئن شوند نویسنده یا سازنده محتوایی که با آن کار می‌کنید در ایجاد محتوای مناسب برای اهداف خاص کمپین بازاریابی محتوای شما به خوبی مهارت دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در وب مب با شماره ی 02166600504 در تماس باشید.