دنس گوگل یا Google Dance چیست + نکات مهم گوگل دنس

رقص گوگل
گوگل دنس چیست و چه سایت های دچار گوگل دنس می شوند؟
رقص گوگل یا گوگل دنس اصطلاحی است که توسط متخصصان سئو و طراحان سایت وردپرس استفاده می شود. اما در این مقاله قصد داریم برای کاربرانی که از این اصطلاح اطلاعی ندارند در مورد گوگل دنس یا رقص گوگل توضیح دهیم و هر آنچه را که باید در مورد این اصطلاح بدانید در اختیار شما قرار می دهیم.

با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

تیم ملی فوتبال را تصور کنید که مربی باید تنها چند بازیکن از میلیون ها بازیکن آن کشور را انتخاب کند و به توانایی های آنها کمک کند و بهترین آنها را به تیم ملی دعوت کند.

اما از بین این میلیون‌ها بازیکن، مطمئناً تعدادی هستند که توانایی و استعداد یکسانی دارند و انتخاب مربی سخت‌تر است و او باید با معیارهای دیگری به این بازیکنان نگاه کند.

در مورد گوگل هم همینطور است. گوگل در هر ثانیه میلیون ها وب سایت و صفحه را اسکن می کند و هزاران عامل را برای انتخاب سایت برتر در نظر می گیرد.

رقابت بسیار زیادی بین سایت ها و صفحات وجود دارد و بسیاری از سایت های مختلف با کلمات کلیدی مشابه در یک سطح هستند، به نظر شما گوگل با این همه سایت با کلمات کلیدی یکسان چه کاری می تواند انجام دهد؟ اینجاست که این اصطلاح به کار می آید، گوگل دنس یا رقص گوگل، گوگل تا حدی سایت های مشابه را می رقصاند تا بهترین انتخاب را کند.

در ادامه ی این مقاله توضیح بیشتری از گوگل دنس یا رقص گوگل که اهمیت زیادی در سئو و طراحی سایت دارد ارئه می دهیم.

 

رقص گوگل (Google Dance) چیست؟ گوگل از این کار چه هدفی دارد؟

زمانی که گوگل در حال باز سازی رتبه بندی خود می باشد و این باز سازی باعث می شود نتایج رتبه بندی سایت ها بین 4 الی 8 روز در نوسان باشد و تغییراتی در خود ببیند، این زمان را به اصطلاح رقص گوگل یا گوگل دنس می گویند.

این تغییر و به روز رسانی بزرگ به طور متوسط ​​10 بار در سال اتفاق می افتد، به عبارت دقیق تر، تقریباً هر 36 روز یک بار در گوگل اتفاق می افتد. این مشکل را می توان به راحتی از تغییرات عمده ای که در نتایج موتورهای جستجو رخ داده است احساس کرد.

اگر با یک مثال بخواهیم رقص گوگل را توضیح دهیم، می توانیم آن را به لیگ فوتبال تشبیه کنیم، که در جدول امتیاز بندی لیگ تیم ها جا به جا می شوند و در جدول ثابت نمی ماند و هر تیمی که امتیاز بیشتری کسب کرده باشد بالاتر قرار می گیرد.

گوگل یک آدرس وب سایت جدید را در نتایج جست و جوی گوگل می رقصاند تا رفتار کاربران را در برابر این اتفاق ببیند. این عنوان را در فاکتور های جست و جو قرار می دهد تا رتبه ی نهایی یک صفحه یا وب سایت را مشخص کند.

نتایج رقص گوگل همیشه برای سایت ها خوب نیستند و احتمال گرفتن نتایج بد هم وجود دارد، در ادامه با یک مثال از نتایج خوب و بود رقص گوگل سعی می کنیم این مبحث راحت تر برای شما جا بیفتد. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

تصور کنید که یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کرده اید و می خواهید شروع به فروش کالا کنید و فروشگاه اینترنتی شما دارای پشتیبانی قوی، تولید محتوا و سئو است.

رقص گوگل

پس از چندین ماه کار، فروش محصولات و تلاش برای به روز رسانی منظم وبلاگ و صفحات وب مختلف، متوجه می شوید که رتبه سایت شما در کلمات کلیدی رتبه جالبی نیست. به عنوان مثال، وب سایت شما در صفحه چهارم نتایج جستجوی موتورهای جستجو و صفحات و وب سایت های اصلی بازار در صفحه اول نتایج جستجوی موتورهای جستجو ظاهر می شوند.

با رعایت کردن اصول اولیه ی سئو، این اشکال می تواند دارای خیر خوب یا بد باشد.

خبر خوب این است که فروشگاه آنلاین شما همیشه در صفحه چهارم نتایج جستجوی موتورهای جستجو قرار نمی گیرد و گوگل گاهی اوقات رتبه بهتری به فروشگاه شما می دهد تا مشتریان خود را آزمایش کند. گوگل به همه فرصت می دهد.

خبر بد این است که شاید در ماه های اخیر چندین مرتبه گوگل سایت شما را رقصانده و وب سایت شما در معرض رقص گوگل یا گوگل دنس قرار گرفته باشد. گوگل متوجه شده است که کاربران شما علاقه ی زیادی به مطالب وب سایت شما ندارند و سایت شما رتبه ای می گیرد که از طریق گوگل دنس یا رقص گوگل به دست آمده است.

برای رفع این کار باید وب سایت را بررسی کرده و ایراد های آن را پیدا کرد و آن ها را ویرایش داد.

هدف گوگل از ایجاد رقص وب سایت ها این است که گوگل کاملاً آگاه باشد که کاربران همیشه در 24 ساعت شبانه روز در حال جستجو هستند و هیچ لحظه ای وجود ندارد که جستجوهای گوگل متوقف شود. به همین دلیل گوگل فعالیت خود را متوقف نمی کند و صفحات و وب سایت ها را بررسی می کند، بنابراین همزمان با ادامه فعالیت خود تغییراتی را ایجاد می کند که باعث تغییرات زیادی در رتبه وب سایت ها و صفحات در گوگل می شود.

کدام گروه از وب سایت ها و صفحات در معرض رقص گوگل قرار می گیرند؟

  • صفحات و وب سایت های تازه تاسیس
  • وب سایت هایی که تعدادی بک لینک جدید برای یک صفحه بگیرند.
  • وب سایت هایی که محتوای صفحه را آپدیت کنند یا محتوای جدید منتشر کنند.
  • وب سایت هایی که دامنه یا آدرس اینترنتی خود را تغییر بدهند.

کدام گروه از وب سایت ها در برابر رقص گوگل ایمن هستند؟

  • صفحات و وب سایت هایی که سئو داخلی آن ها کاملاً بهینه و بر اساس اصول انجام شده است.
  • لینک داخلی و خارجی آن به صورت سیستماتیکی کاملاً بهینه هستند.
  • وب سایت هایی که تولید محتوای آن ها بر اساس نیاز کاربر انجام شده باشد.

اکنون دیگر لزومی ندارد از بالا و پایین شدن ناگهانی نمودار های گوگل آنالیتیکس سایت خود متعجب شوید، گوگل در مسیر بروز رسانی میلیون ها وب سایت شرایط سختی دارد به همین دلیل از اصطلاح رقص گوگل (Google Dance) استفاده می کند تا از سلامت سایت در حوزه ی سئو اطمینان حاصل کند. تمام این اتفاقات قسمتی از الگوریتم و ساز و کار موتور جست و جوی گوگل می باشد که در این مقاله سعی کردیم برای شما کاربران توضیح دهیم و اطلاعاتی به شما در زمینه ی سئو ارائه دهیم. امیدوارم از این مقاله بهره ی کافی را برده باشید.